woensdag 20 augustus 2014

Eieren en hond

















Ik vind de biologische kleine eieren van de Aldi tot de lekkerste behoren. Bij de biologische winkel hebben ze losse eieren en op zijn minst  kookt één ei altijd meteen kapot.

Verder heeft de AH al heel lang geen schelvislever meer. Als ik daarnaar vraag kijkt de doorsnee vakkenvuller me aan als een schelvis, althans ik stel me voor dat een schelvis zo kijkt.

Ik heb een nieuwe hond, een Bearcoat sharpei van drie jaar en heb ontdekt dat een heel ander publiek dweept met dit soort honden. De hond en ik zijn al een keer door een liefhebber achtervolgd tot in de Bijenkorf, en op een terrasje heeft de mannelijke helft van een verliefd stelletje alleen maar over mijn hond gebogen gezeten. Deze “ik-heb-er-ook-zo een-gehad" jongens zijn vaak de sjiekere versie van de doorsnee pitbull eigenaar. Die laatsten zijn vaak gekleed in hemd zonder mouwen en broek amper sluitend onder een enorme buik, terwijl ze zich naast hun hond traag voortbewegen op Wibra slippers. De Sharpei baas is slanker en sneller, heeft ordinair modieus haar en een dito outfit. De baas van de Pitbull schat ik, qua opleiding, op LTS zwakstroom, de Sharpei baas is na drie klassen Havo de handel in gegaan. 

Twee liefhebbers vormen een uitzondering. De butler van de tandarts: “Als u de hond weg zou doen, zou ik hem dan mogen hebben?” En de eigenaar van “De Blije Big”. Hij laat  zijn kraam en zijn klanten in de steek voor mijn Porkie! Hij leert hem bv. een poot te geven en de hond doet net of hij het niet snapt en vreet ondertussen 5 cm biologische worst op.
Blijf ik nog zitten met een vraag: elke avond rond negen uur trekt de hond zich terug achter de voordeur op de mat (niet in een mand) en wil verder niets meer. Wat zou hij toch voor baas hebben gehad?

Dag, Loek