zaterdag 15 februari 2014

Pancetta














Denk ik aan Jeanine Hennis-Plasschaert en Ronald Plasterk, dan denk ik aan hoeden. Plasterk heeft er lang een op gehad, scheelt toch een aantal centmeters in lengte, en Jeanine heeft een hoofd voor een cowboyhoed. Zie ik haar en ben ik eenmaal aan haar lippen gewend, dan denk ik bij Jeanine aan cowboy hoeden en line dance. Waarschijnlijk hadden de (hoge) militairen het ook veel fijner gevonden i.p.v. discussiëren met haar: Jeanine zien line dancen en dat ze dan na afloop met die lippen van haar zucht “pfff , effe zitten”.
Plasterk heb ik ooit op een extreem verkwistende vakantie, georganiseerd door Pownews (betaald via de belastingcenten van de kiezers zeiden ze erbij) zien rolschaatsen. Toevallig heb ik ook Jeanine in het zelfde programma ladderzat, tot ze ervan moest spugen, zien rondlopen.

Premier Rutte is, aangaande zijn bezoek aan de Olympische Spelen en de Russische houding jegens homo’s, tot de orde geroepen door schaamteloze relnicht Gordon. In een openbare brief werd de premier volop getutoyeerd door de marktzanger.  Bij ons thuis zouden ze zeggen “Hoe kan dat, heeft hij soms met hem geknikkerd?” 

Verder vind ik de pancetta bij AH, in het kader van de Italiaanse week, heerlijk. Heel wat anders dan de gewone ontbijtspek die er verkocht wordt.

Dag, Loek

(Dit bericht is automatisch gepost omdat Maarten weg is. Er staat daarom wat lager niet mijn naam. Dat moest ik erbij zetten.)