woensdag 15 januari 2014

Jonge kapucijners




















Goedemiddag Maarten, ik weet niet zeker of ik je onderstaand recept al ooit gestuurd heb. Ik vind het erg lekker en ik heb nog nooit iemand, en dat waren er veel in de loop der tijd, meegemaakt die dat niet vond.

1 schouderkarbonade aan blokjes, het bot wel meebakken.
1 literblik jonge kapucijners
Paprika
1 of 2 uien naar gelang de grootte
Het bovenstaande per persoon gerekend, alleen niet steeds een hele liter kapucijners p.p.

Vleesblokjes bakken, paprika aan stukjes en ui(en) gesnipperd toevoegen en meebakken.
Kapucijners erbij en dan een forse scheut ketjap asin erbij en een forse lepel sambal of minder, als je er niet tegen kan.
Ik heb het zojuist weer gegeten, heerlijk.

Daarna op de bank gaan liggen en blij zijn dat het donker weer is, zien ze het stof niet.

Dag, Loek