maandag 7 oktober 2013

Het avondmaal










Bella Martha
Big night
The Fish Fall in Love
Babette's Feast
Eat Man Drink Woman
La Grande Bouffe
The Cook, the Thief, his Wife and her Lover
Brutti, Sporchi e Cattivi
Estomago
Tapas
Eden
Pranzo di Ferragosto
Big Night
Eden
La Cena
La Femme du Boulanger
Chocolat
La Cuisine au Beurre
Un Air de Famille
La Graine et le Mulet














Ik heb al die films van jou op La cuisine au beurre, L'Aile ou la cuisse en Un air de famille na.
Die The Cook..., daar hebben wij het toch over gehad en ook gezien op TV: niks aan! Die bakkersvrouw film vind ik wel aardig, maar niet bijzonder. De film over die Martha heb ik ook, dat is een aangename film, maar hij heet ietsje anders. Al die andere heb ik dus regelmatig gezien en mijn favoriet blijft "La cena" en dan vooral de scene waar dat studentje onder de tafel de sokken van de professor zit te aaien.
Brengt mij op het idee dat ik nu een paar cowboyachtige laarzen aan heb die als een paar klonten aan mijn voeten hangen. Het zijn eigenlijk hele mooie, maar ik heb het gevoel of ik op twee keukentrapjes loop die aan mijn voeten vast zitten. In een vlaag van hebzucht gekocht: twee jaar geleden! Er staan nog een aantal paren! Les 1 bij het kopen van schoenen: koop alleen schoenen aan het einde van de dag, als u al moede voeten heeft! Nooit 's morgens kopen, dan zit alles lekker. Nou ga ik met Paco op die keukentrappen naar het park en ik neem platte schoenen mee.
Ben jij al weer gewend, daar tegen die Waddenzee aan en al die grote koppen van die mensen daar?

Sympathieke film die Martha, aardig verhaaltje. Hardwerkende kokkin krijgt door ongeval rottig nichtje in huis: misverstand, misverstand. Italiaanse chef komt bij haar werken en het LIJKT of hij haar baan inpikt. Misverstand, misverstand: blijkt die chef een leuk type te zijn. Blijkt zij een leuke type te zijn: misverstand, misverstand! Raai eens hoe het afloopt? Precies als in het echte leven!?!?