maandag 30 september 2013

Oester
















Maarten, was het nodig om die oesterfoto te publiceren? Ik had gisteren juist aan J gevraagd wat de kleinste hoeveelheid oesters bij de Sligro of de Hanos is. Vroegah(!) kocht ik ze hier bij de viswinkel, maar daar werken nu die nonchalante gasten die niet van de handrem af te krijgen zijn. Ik schreef er al eens over. J kan die dingen ook open krijgen, dat lukt mij niet.

Dat mailde ik hem.
Antwoord "Hoezo die oesterfoto?"
Omdat ik er een moord voor doe, voor oesters! Ik schreef je toch dat ik ze altijd ging eten bij die zaak waar nu die waardeloze jongens werken. Daar kom ik dus niet meer.

X is  qua figuur “aan de gezette kant”. We gingen samen wat drinken. “Weet je wat ik nou vies vind?” vroeg X “Als iemand uit een glas, wat voor hem/haar staat, bier overgiet in mijn glas”. Ik beaamde dat. X “Ja, dat had ik al gedacht want jij bent ook een dame”.
We kwamen in een café en daar zaten een paar vage kennissen die zojuist uitgegeten waren. Hun borden met restanten frites en beenhammetje stonden voor hun neus. X pakte één voor één de borden en vrat de restanten op.