zaterdag 31 augustus 2013

Culi-mail



Inkoop-tocht.
Eerst bij de toko langs.
Dit is speciale kook-rijstwijn.
Sterker dan die andere Chinese rijstwijnen, deze 28%.
Vanavond gebruik ik het bij de koya tofu.
Met, wat ik er ook kocht, makua phuong, มะเขือ.
Zie hier (alle links hier in een nieuw venster).

Zest

Zest zie hier.
En  hier.
En hier.

Brits in Parijs hier.

Kookboeken hier. Hebben we dat niet al gehad?
En  hier.

Mooi museum hier.

Huisjager hier.

Weekend  hier.


Daarna de Tunesiër.
Rode rijst uit de Camargue.
Zie hier.
Ik ben nou Indonesische rode rijst aan het koken, en dat maakt niet veel verschil
Alhoewel: die moet zeker geen 45 minuten koken...

America's Test Kitchen

Crab cakes hier.
Nog een  hier.

Pasta salade hier.
Paprika en salami combineert prachtig in salades, ook met kaas erbij. Groene paprika.

Skillet werk
Gebakken maïs hier.
Vis hier.

Perzik taartjes hier.
Beschouw dit alles ook als kijkje in de moderne Amerikaanse keuken...

Watermeloen-citrus punch hier.

Rijstsalade, geitenkaas, asperges hier.

Whoopie! pie hier.


Ook bij die Tunesiër.
Uiterst kleine erg lekkere Syrische olijven.
(Dat daar nog wat vandaan komt...)
[Ondertussen weet ik dat je ze ook in Spanje vindt; Arbequina olijven.]

24 Kitchen

24 Kitchen zie hier.

Uitspanselkoekjes hier.

Perziksterren (mooi!) hier.

Pizza hier.

Recepten met vijgen hier.

Kropsla, botersla  hier.


Bij Huis de Beurs een Milka koevormig koekje met chocolade.
Wat zoetig maar wel lekker.
Bij het sjieke notenhuis gekonfijt fruit voor mijn Dijon kruidkoek.
Een pond € 6,- dus dat valt nogal mee.

Weekend

 Weekend zie hier. Veel over Bordeaux.

Mosselen!
Vier maal mosselen hier.
"Natuur"  hier.
Met cognac hier.
Misverstanden hier.

Weekmenu hier.
En hier.
En hier.

33 keer vis hier.

Jakobsschelpen met vadouvan (search the blog) hier.


Daarna bij Basarz langs.
Heerlijk brood, zie onder.
En Fontina. Zie hierboven.
Kende ik niet. Erg lekker. Zoet pikant.
En ze maken er fonduta van. Zie hier.

Eetsnob

Eetsnob zie hier.

Entrecôte, risotto met rode wijn (net als met die worstjes laatst) en Roquefort-saus hier.

Hé! Ik kocht laatst dezelfde mosterdolie. Zie zijn(?) inkopen hier.


Culinaire Nieuwsbrief

Culinaire Nieuwsbrief zie hier. Bacteriën en recepten.

Chianti en recepten hier.


Als lachertje nog even Foodlog hier.

Die Russen, dat zijn echt ongelofelijke schooiers.
Mag de VN van hen niet uitzoeken wíe dat gifgas heeft gebruikt (so spürt man die Absicht), maar nou moet in ene de VN "uitzoeken of de rebellen achter dat gifgas zitten". Wat ze dus niet mogen...
Grote bek over "wachten op de resultaten van het onderzoek" en de volgende dag, voordat die resultaten bekend zijn, "Assad zit er helemaal niet achter".
Pooh-tin betekent trouwens stront-blik.

En o ja!
Of vertelde ik die al?
"Ik vind die Belgische Euromunten de leukste!"
-"Huhh?"
"Ja! Met Lambiek!"