zaterdag 6 juli 2013

Feestje
















Het bleek een heel erg leuk feestje.
Vond de hond ook.

Toevallig had ik het er vanmorgen over, aangaande mijn bekeuring voor het los laten lopen van mijn hond: niet 90 euro, maar 140 euro. Nou liep ik me dus hardop af te vragen of, als ik die twee droplullen die me aanhielden nou had gevraagd “Heren, ik had het er laatst over op een feestje; iemand wilde een paar ambtenaren in functie heel ordinair uitschelden en ik was daar fel op tegen. Mijn vraag is blijven hangen: Krijg je nou een boete als je 'godvergeten halve zool' of nog ergere woorden zou gebruiken tegen een ambtenaar in functie. Niet dus dat ik dat ooit zou doen, maar ik vraag het me af."
Op het veldje moesten ze lachen. Een hoge man bij de pliesie, ook aanwezig, zei dat ik geen genoegen hoefde te nemen met die verhoging van de boete, met de burger kledij van de heren, enz. enz. Ik heb de rotzooi al betaald en ik laat het hele gezeik maar zitten.

Dag, Loek