zaterdag 15 juni 2013

Risotto















Ik had o.a. nog een klein bakje over van het auberginespul/knof/ui en in de ijskast twee hamburgers van “De blije big” terwijl ik niet van vlees houd maar omdat die mensen zo aardig zijn. Ik bakte het hamburgervlees rul in mooie olijfolie en voegde er goede risottorijst aan toe. In een pannetje had ik ondertussen een blokje kippenbouillon en een half blokje bouquet garni met water tot bouillon gekookt. Ik deed een klats witte port bij de risotto en bleef dat daarna een tijdje herhalen maar dan met de bouillon. Risotto droog? Vocht toevoegen.
Halverwege voegde ik het restant aubergine enz. van gisteren toe. Toen de risotto uit zichzelf op een bord zou kunnen gaan lopen heb ik nog een scheut koksroom en een portie oude kaas aan die rijst toegevoegd. Ik keek om en de hond zat rechtop met zijn ogen dicht langs zijn bek te likken en stopte daar gauw mee toen hij zag dat ik keek.
Nou heb ik een behoorlijk portie op en wil eigenlijk gewoon naar mijn bed, de hond ligt al naast me op de grond te snurken. Morgen komen er mensen naar mijn schilderijen kijken, dus zo dadelijk moet ik toch echt beneden de boel enz. enz.

Ik zag Boonstra (Philips) en zijn vrouw op de TV.  Cor blijft nu voor altijd bij zijn vrouw: samen in St. Barth of St. Tropez of Antwerpen. Dat is wel fijn voor hem, want ik denk namelijk dat na deze uitzending er, wat betreft vrouwen, niemand nog zin heeft in Cor (en ook niet in zijn super arrogante jeugdvriend). Ik ben, als ik Cor zie, de hele tijd bang dat hij zegt “Tis ietsje meer, mag het?”. Blijkt hij ook nog van de SRV karren te zijn geweest.
Zijn vrouw kwam uiterst groots en aardig uit de documentaire naar voren. Toch moest ik de hele tijd aan Koot en Bie denken. Het blijft echter een leuke vrouw, die waarschijnlijk wel een borreltje lust, maar ja, wie niet?