maandag 13 mei 2013

Kars en Capel














Daar snap ik ook niets van, dat Mangiare! niet doorging.
Ik hoorde toevallig van de week dat Theo Kars een uur lang aan het woord zou komen, aangaande zijn nieuwe boek. Ken je hem nog? Een ordinaire vent. Als je hem niet kent, valt er niks uit te leggen, een provocerende, ordinaire vent en misschien ook een leugenaar,

Moet ik ineens aan Theo Capel denken, een vreselijk saaie flapdrol. Tijdens de pauze van zijn lezing liepen de mensen de tuin in: beetje ouwehoeren met elkaar, glaasje drinken, enz. Enfin, hij stond  alweer een tijd achter zijn spreekgestoelte te wachten. Ik vroeg hem "Wat bent u aan het doen?" "Ik sta op hun te wachten, maar ze komen maar niet" sprak hij misprijzend, als een soort kwaaie schooljuffrouw die geen overwicht had. Ik zei "Vindt u het gek?"
Ik kocht een boekje van hem en hij schreef voorin: "DE SCHRIJVER Theo Capel!" Hij kon het zeker zelf ook niet geloven.

Wat bedoel je met "Ik lijk Loek wel..."?
Ik ben reuze beschaafd hoor. Ik denk niet dat er hier iemand zegt dat ik brutaal of bot ben. Indien ik niets tegen die gasten van die viswinkel had gezegd, had ik mezelf een idioot gevonden.

Dag, Loek