vrijdag 31 mei 2013

Asperges

















Ik ben nu weer thuis. Was naar W. en moest toch even de jongens wat terug geven vanwege vorige week. Ik moest, toen ik weg ging, W. 12 euro betalen. Kwam ik thuis, wilde mijn hond de hort op. Ik naar de Rozenknop: W.,  F., J., F., M... "Zet er hier een neer en vat zelf ook iets". De hond ging zachtjes mee zitten blaffen. "Waarom doet hij dat nou" vroeg M. Ik zei hem dat de hond gewoon mee wil lullen maar weet dat hij het niet mag en daarom zachtjes blaft en toch veel aaien vangt.

Ben ik weer naar huis gelopen en stap nu mijn bed in.

Oh ja, Mevrouw A., ik bracht haar drie haringen en een pond asperges, gekookt en daarna met boter gemengd. "Lekker" sprak Mevr. A. "die haringen". Ik zei haar dat ze ook een pond asperges had opgegeten en ze wist het weer" "Soepgroentes waren het, heerlijk Loek!" En iedereen was weer blij.