vrijdag 12 april 2013

Ff tussendoor...



Nog wat foto's uit België.
Die vreselijke deken op dat bed, dat is in mijn hotelletje in Luik...
En die Herve [uitspraak erf], die is kleiner en steviger dan onze Limburger.


Ik kreeg een mailtje.
Stel je voor dat je via een afstandbediening centraal controle hebt over je hele huis, waar jij ook bent. Met een druk op de knop bedien je o.a. de garagedeuren [als ik op de plee zit!], gordijnen, alarm, zonweringen en verlichting. Bij afwezigheid [wippen!], bij storm of bij felle zon functioneert het systeem autonoom.
Dat is exact wat Somfy Home Motion biedt. Via Somfy Tahoma® kan nu ook via smartphone, tablet of PC de bediening worden verzorgd.
Somfy wil heel graag weten wat jij ervan vindt. We zoeken daarom mensen die dit product GRATIS willen testen. Als je wordt geselecteerd, krijg je een demonstratie in het Homemotion House Experience in Amsterdam en ontvang je een testpakket. Vervolgens wordt het kosteloos bij je thuis geinstalleerd en als je tevreden bent mag je het systeem uiteraard houden.
Zonweringen, rolluiken, dakvensters, garagedeur, toegangshek, tuinverlichting, binnenzonwering en gordijnen...

Ik schreef "Maar dat hep ik allemaal niet! Ik hep geen zonwering, rolluiken, dakvensters, garagedeuren, toegangshekken, tuinverlichtingen, binnenzonweringen of gordijnen..."

We zullen zien en ik hou u op de hoogte...


Mort Subite, Plotselinge dood.
Een van de weinige bieren die ik lekker vind.
Heb er mijn buren wat van cadeau gedaan trouwens.
Je weet maar nooit en Frans spreken ze niet.

Goh, die BBC Formule 1 uitzendingen.
Nou ook álle drie de vrije trainingen in direct, én de classificatie, én de race.
En uitgebreid en uitstekend perfect commentaar erna.
En dat alles volledig reclame-vrij!
Bij RTL moet je betalen, je krijgt nog niet de helft van zie hierboven, en betalen of niet: reclame, reclame en reclame...

Dank RTL, dat jullie het achter de kabel zetten en ik op zoek moest!
Eeuwige dank!

Film, ik had er weer ff tijd voor.

* Kuifje, nou dat vond ik drie keer niks.
Ik kan me voorstellen dat je, als je de boeken niet kent, het aardig vindt.
Maar ik ken de boeken...

* Ocean's Eleven
God wat een shit...


Brussel
Mooi hoor...

Gedicht

Heine, Das Buch der Lieder

Vergiftet sind meine Lieder; -
Wie könt' es anders sein?
Du hast mir ja Gift gegossen
Ins blühende Leben hinein.

Vergiftet sind meine Lieder; -
Wie könt' es anders sein?
Ich trage im Herzen viel Schlangen,
und dich, Geliebte mein.


Pannenkoekenbakker op de zondagsmarkt in Luik.
La Batte heet die markt, op de kade van de Maas.

Unica Zürn
Eindrücke aus einer Geisterkrankheit
Dunkler Frühling

Sie möchte schön aussehen, wenn sie tot ist. Sie möchte, daß man sie bewundert: nie hat man ein schöneres totes Kind gesehen.
     Jetzt ist es fast dunkel im Zimmer. Nur das ferne Licht einer Straßenlaterne scheint schwach ins Fenster. Jetzt ist es ihr gleich, ob sie »auf fremder Erde« stirbt oder in ihrem Garten. Sie steigt auf das Fensterbrett, hält sich an der Schnur des Fensterladens fest und betrachtet noch einmahl ihr schattenhaftes Bild im Spiegel. Sie findet sich reizend, und eine Spur von Bedauern mischt sich in ihre Entschlossenheit. »Vorbei« sagt sie leise und fühlt sich schon tot, ehe sie mit ihre Füßen das Fensterbrett verläßt. Sie fällt auf den Kopf und bricht sich den Hals. Ihr kleiner Körper liegt seltsam verzerrt im Gras.


Unica Zürn