donderdag 25 april 2013

bouillon! (2), mail



(Klopt wel wat ik gisteren veronderstelde; 800+ pageviews...)

bouillon! (2)

Ik kreeg al een verontruste email van de redactie, maar ik was nog niet klaar hoor.

Gisteren de feitjes die niet kloppen, nu de artikelen.
Ik ga die niet helemaal voorkauwen.

Brazilië, aardig; Paraguay, egotrip; Istanboel, aardig; Abruzzen, ronduit slecht; Marokko, geklets; Catanië (wijn), aardig.

Thee, goed; koffie, goed; aardappel, redelijk; groenten (Van der Kroft), drama; Wild fruit, klets; whisky, aardig; jam, mwa.
Kleinste Soepfabriek is altijd goed; Halvemaan, gezeur.
Het nieuwe eten, blabla; Lente, slecht; kunstschilder, gaat; Volwassen worden, ach; Een tafel voor Een, gedoe.

Richting 130 bladzijden, en hoe dan ook stukken en stukken leesbaarder dan welk ander Nederlands gastroblaadje dan ook (maar dat is altijd kunstdrukkwaak).
Jammer van al die onzin in enkele artikelen (zie gisteren).
De -weinige- reclame in dat blaadje is van het soort wat je graag mag bekijken.

In de VK stond er iets over, vandaag, wat ik later wel eens bespreek. bouillon! was van een ander slag als Slow food, zoiets. Nou, gelukkig. Die bejaarde vergetengroentenvreters...


Links in bouillon!

* Sector Voor de hysterische buurvrouw.
Ayurvedisch hier (alle links hier in een nieuw venster). Mindmappologie hier. Macrodynamische pumps of zo hier. Vegovlees hier. Vegetarische BNers (je zal ze maar in het donker tegenkomen) hier. Volkert-food hier. Geheim (gelukkig!) vegorestaurant hier.

* Bedrijven
Zalm hier. Kleinste Soepfabriek (bij mij naast de deur) hier. Biologisch vlees hier. Jam, pardon, confiture hier. Belgische producten hier. Bedrijfscatering hier.

* Streken
Abruzzen hier. O, dat was er maar een...

bouillon! zelf hier.


Mail

Een ontzettende berg...

Het aardigste eerst maar even.
Kijk, dát is nou eens een goed idee, dit hier.
Als ik de postcode van mijn dorp invoer, dan vind ik ze alle drie. Maar, of beter: en kijk eens op Groningen of zo. Ongelofelijk hoe veel. Werkelijk ongelofelijk.
En zie waarover de mail ging  hier.

De Culinaire Nieuwsbrief hier en hier.
En Foodies hier.

John West hier.

De nieuwsbrief van Bordeaux Wijnreizen staat nog steeds niet on-line, maar abonneer je erop als je een aardig verhaal over Château Haut Brion wilt lezen. Ligt midden in Bordeaux, inderdaad. Ik kwam er altijd met de bus naar Bordeaux langs. Bordeaux Wijnreizen zie hier.
Wie wel on-line staat natuurlijk, dat is onze snor. Sicilië, mooi!, hier.


Mijn favotiete supermarkt, Jumbo, hier en hier. Niet bepaald interessant, maar ik gun het ze van harte.

De Dromerige Thuisblijver hier.

En die flexoteriër die leeft toch nog steeds. Zie  hier.

Tot slot Foodlog hier.
Jee, wat raar! Helemaal niks interessants...

Nou, dat was het weer voor vandaag.

Op naar de Weißwurst (kalfsworst) met echte Beierse Weißwurst Senf!