donderdag 21 maart 2013

Vals Plat














Ik zat zojuist "Vals Plat" te kijken. Het ging over Pascal Jalhay, die als jonge kok in een mum van tijd 2 sterren bij elkaar kookte. De hectiek van het beroep koste hem zijn eerste huwelijk. In zijn tweede huwelijk bespeurde hij dat hij thuis de boel ook begon te commanderen en dat dat zijn relatie met zijn kinderen verpestte.

Oplossing? Hij werkt nu o.a. in de vliegtuigcatering en het bevalt hem goed. Hij heeft nog geen moment spijt gehad van zijn beslissing. Hij had tijdens de uitzending even contact met Imko Binnerts en met Robert Kranenborg en, volgens mij, fleurde hij helemaal op. Ik ben benieuwd hoe lang hij het nieuwe werk vol houdt

Overigens heeft hij een heel aardige vrouw. Ik moest aan mijn broer denken, die heeft ongeveer hetzelfde gedaan en heeft de rest van zijn leven lopen ontkennen dat hij heimwee naar "het echte vak" had.

Dag, Loek