zaterdag 16 februari 2013

Honing, cake, huzarensalade



Dit ziet er niet uit, maar ja, betere foto is niet te krijgen.

Zwarte boekweithoning

Ik was op zoek naar zwarte boekweithoning, een queeste zeg maar gerust.

Nummer 1.
Zag dat plaatje hierboven hier (alle links hier in een nieuw venster).
(Waar slaat dat op, dat van die pannekoeken...)

Maar goed, dat spul is toch zwart?. Ik bestelde ("echt heel donkere, zowat zwarte honing").
Kreeg zie hieronder.


Maar dat is toch wat anders? Dat is toch niet zwart?
Enfin, ik hoefde het niet te betalen (en H scoorde een pot honing.)

Goed. Ik voorzichtiger dus.

Nummer 2.

Zag zie hieronder.



Is dat zwart of is dat niet zwart?

Maar goed, voorzichtiger dus. Ik lees en noteer donkerbruine bijna zwarte boekweithoning.
Gelukkig maar dat ik voorzichtig was, want ik kreeg zie hieronder.


Zwart??

Ik schrijf "In de omschrijving die ik heb van artikel 02284100 Boekweithoning 500 gram staat donkerbruine bijna zwarte boekweithoning."

Geachte heer Van Thiel,
Graag geef ik u een reactie op uw e-mail.
Het spijt mij dat de omschrijving van het artikel niet overeenkomt met de kleur van het geleverde artikel.
U hoeft het artikel niet retour te sturen. Ik heb het bedrag op uw klantenrekening in mindering gebracht. U kunt er een ander artikel voor in de plaats bestellen.

Ik heb een catalogus voor u aangevraagd. U kunt deze binnen twee weken verwachten.
Ik vertrouw erop dat ik u hiermee een duidelijke reactie heb gegeven. Heeft u nog vragen? Belt u ons gerust. U bereikt ons op: 010-4479828 (van 08:30 uur tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur en zondag gesloten). Opnieuw een e-mail sturen mag natuurlijk ook.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Monkau
Afdeling klantenservice


Keurig toch? En zo kwam ik aan die gerookte bloedworst, en H aan weer een pot honing.

Nummer 3. We geven nooit op, goddomme.

Zag zie hieronder.


Nóg voorzichtiger geworden.

Dag
Ik vroeg me af of uw boekweithoning van die echt heel donkerbruine, haast
zwarte is.

Dank,

Dag Maarten,
Dat is inderdaad de uitstraling.
Hartelijke groeten,

Kees Verrips
Imkerij De Werkbij
Emst - Rhenen
www.dewerkbij.nl
0317-612942


En verdomd!


De volhouder wint.

En lekker!
De echte originele mannenhoning!
De enige echte afkickhoning!
Waw!

Bestellen hier!

Culinaria

Na vanavond nog één dag, nou ja, misschien anderhalf, dat ik me de pleuris moet werken, en dan tot juni, juli redelijk wat rust... Nou ja, rust... Ik moet tig software bijwerken. Edge, Muse, Cloud, Cloud Connection, Dreamweaver, Fireworks, Flash Builder, ImageReady (maar dat is historisch onderzoek), Photoshop, Photoshop CSS, Zoomify, SketchUp...
Rust hahahahahaha...

Vandaag werkte ik toch wel 13 uur aan die InDesign CS6 cursus. Keihard werken, maar dat kost geen enkele moeite, in tegendeel, ophouden kost moeite. Zo intrigerend zijn al die ontwikkelingen...
Morgen laatste les, InDesign vs XML, HTML5, CSS3, EPUB3, DPS, liquid lay-out, de Content Viewer...

Zo blijf je jong. Toch?!

Uhh, ohh, culinaria dus. Uhh, vanavond dus nog even niet die gebakken stoofpeer met snijboon en ei en hoisin, maar dat stuk enorm lekkere home made Macedonische pizza uit de vriezer. Pizza kaas - gepekelde pepers.

En trouwens na al die bloedworst en al die sprot van de afgelopen dagen was er terecht ei, tofu en kaas gepland. Maar lekker gepland hoor. Zie de komende dagen!


Ik ben nou bijna door die Mao biografie (900 pagina's) heen.
Hij zit nu, Korea, op ± 55 miljoen doden (eind boek 70).

En aan die Rode Boekje idiotie hebben ook heel veel Nederlanders meegedaan.
In Nijmegen struikelde je over die zwakzinnige gekken in 1970 en zo...

(Het aardige, of misschien beter onaardige, van zo'n plaatje is dat die Nederlanders er lyrisch van werden, en tegelijkertijd die Chinezen uiterst zwartgallig...)

Maakte vandaag een tosti ham kaas, en proefde daar die Brown Sauce bij (zie donderdag).
Mwahh... Te zuur.
Komende dagen mooie aardappel test (dank PJ), dus dan kan ik die saus mooi met friet testen. Maar ik denk dat die pot toch de vuilnisbak in gaat...

NRC video huzarensalade (niet zo lullen maar koken) hier.

"Van de pezen snijden wij het vlees af". O, dan snij je dus die pezen niet goed weg...
En à la russe heeft natuurlijk niks met Huzarensalade te maken. Œufs à la russe is heel wat anders. Maar ja, moeilijk hoor, Huzarensalade en Russisch ei uit mekaar te houden. Of beter nog: wéten dat er verschil is...

"Eigenlijk vind ik eigenlijk dat ik eigenlijk een ontzagwekkende eigenlijke eikel ben." zegt die tiepo in feite eigenlijk...

Maar goed.
Dinsdag Arretje's cake maken met een meisje van vier, dus daarvoor ga ik nu in retraite!