zaterdag 9 februari 2013

De Gauuwe Bal












Goedemorgen Maarten, al weer iets beter?
Ik zou toch naar Wimke van De Gouden Bal gaan met die “bitterballen”? Maar ik ben niet geweest, want ik weet dat me dat de hele volgende dag kost. En nou zit ik weer met vanavond: ik moet eigenlijk wel even gaan, maar “even” lukt nooit en dan is het ook nog carnaval!
Die hele toestand van van de week: puree o.a. van 3 kilo(!) aardappelen, heb ik in de container gedonderd. Maar ik heb wel weer opnieuw platte peterselie enz. gekocht, want ik weet nu hoe ik moet doen. Ansjovis doe ik er niet meer in, ik heb een hekel aan die smaak, altijd al. Ach, ik zal het even gaan maken. Ik heb ook schelvisfilet gekocht, die vind ik, en ook een aantal andere, heel erg lekker van de AH. Ik laat het horen!











Die Ramsey Nasr, ik kan geen oog op die jongen krijgen, maar hij speelde een rol in een tv-serie en hij deed dat erg goed. Ik vond zijn gedicht bij de dood van Gerrit Komrij plus zijn voordracht mooi emotioneel.
Nou iets anders: Haal hem eens voor de geest, dat platte golfjes haar en die bolle ogen daar vlak onder en dan die lange, een beetje verongelijkte, bakkes daaronder…. Eerlijk zijn, vind jij hem ook niet een beetje op een kameel lijken? Ik bedoel dit absoluut niet hatelijk, echt niet, maar stel: hij zou iets staan te eten en zijn kaken zouden een beetje malend bewegen van links naar rechts, ik zou er niet raar van opkijken.  Overigens zou ik hem best wel drie dagen over de vloer willen hebben, ik denk dat je er fijn mee kunt steggelen.

Dag, Loek