zaterdag 2 februari 2013

TV











Dag Maarten, ik had spijt van mijn commentaar op de Volkskrant, omdat ik eigenlijk niet hatelijk wil zijn aangaande initiatief van mensen, hoe dan ook. Zag ik gisteren de hoofdredacteur van NRC op televisie en die beaamde min of meer hetgeen ik ook al over de Volkskrant had gezegd. Oplossing? Ze willen nu echte goede onderzoeksjournalistiek (scrabblewoord!) en goede columns via internet brengen en ze rekenen er dan op, dat de geïnteresseerde lezer er voor wil betalen. Het lijkt me dat ze er voorlopig nog niet uit zijn.











De praat/opinie shows gaan, naar mijn idee, ook naar de verdommenis. “De wereld draait door” vist steeds meer in dezelfde vijver. Die Jan Mulder, verschrikkelijk! Wat is er mis met Groningen? Waarom kunnen ze die veel te zwaar gehonoreerde lulbak, die er inmiddels weer woont niet vasthouden in die provincie? Jeroen Pauw, ooit was het een leuke jongen alleen al vanwege zijn, in vergelijking met de andere zakkenvullers, opstandige maar zijn huiswerk gedaan hebbende, persoonlijkheid. Deze week heb ik me ook enorm aan hem geërgerd: ongeïnteresseerd lag hij, tijdens een interview, uit te rusten van zijn eeuwige escapades met, laten we zeggen behoorlijk “eenvoudige” kindvrouwtjes. Henk Krol werd op een lompe manier door hem “terecht gewezen”.
Ik denk dat wij als kijkers en lezers steeds meer ons eigen plan gaan trekken. Gewoon via de computer bepalen wat je van wie wil lezen en naar wat of wie je wilt kijken.

Zoiets, Loek.