dinsdag 15 januari 2013

GEMIST....

.
Tentoonstelling gemist:
De HUP Gallery in Amsterdam presenteerde van 13 juni 2008 tot zaterdag 30 augustus  de expositie 'Ata & Eva' met werk van de Hongaarse fotografes Ata Kando en Eva Besnyö.
De laatste jaren van haar leven woonde Eva (1910)  in het Rosa Spier Huis in Laren waar ze in 2003 op 93-jarige leeftijd overleed.
Ata Kando (1913-) woont op dit moment in het Noord-Hollandse Bergen.
Meer info over beide bijzondere vrouwen op de site van HUP Gallery .

klik op het driehoekje links onder op de afbeelding voor de muziek
 
Foto       : zonder titel, 1957 ©  Ata Kando
Muziek   : Igor Stravinsky & Columbia Symphony Orchestra, Igor conducts: Pullcinella Suite; Serenata
Gedicht : Edmond van den Bussche, 2013
 

Mijn duifje

Dat spanningsveld tussen wat kan en niet mag
tussen kwetsbaarheid & drift
tussen tederheid en noodlot
ervaar ik ook
als je je nagels in me grift
 
Is dat omdat jij, mijn duifje,
een nazaat gelijkt
van een gevederde harpij ?
Verleidelijk in schoonheid.
Maar zonder aarzelen
gulzig bijt in mij ?
 
 

 




namens Marieke, Edmond