zondag 2 december 2012

Oesters










Maarten op het kaartje dat aan het flesje hangt staat Weinessig, Traubenmost. Honig, Rosenblussenauszüge, Rosenöl-BALSAM OF ROSES.

Aangaande oesters met azijn: dat heb ik daarvoor, dus nog langer geleden, gegeten. Ik ben echter voor de oester in al zijn eenvoud: alleen met zeewater. Ik wilde dat ik ze zelf open kon maken. Weet je dat mijn record aan eten op 20 of 22 staat!

Willem  zijn kennis heeft geen balkenbrij. “Balkenbrij hoort bij Limburg”  zegt hij. Hij kan wel aan de lekkerste bloedworst komen. Zaterdag kan ik het wel bij “De blije big” op de markt vragen.












Het is zondag in december en dat is te merken op het hondenuitlaatveldje. Die oude hond van mij moet het doen met zijn eigen verharende bontjas, maar een klein, kittig hondje loopt nu rond in een zuurstokroze overalletje met daar overheen, in hetzelfde hardroze, een jasje tot aan zijn staart, met een bontkraagje. Ik veronderstelde dat het bontkraagje van “nep” bont is en niet van konijn, want anders zou het minuscule hondje nog achtervolgd worden door de, ook aanwezige, jachthonden.  Een ander hondje, iets groter en afkomstig uit de Kongo, had gisteren een donkerblauwe cape aan. Het stond hem verrekte goed, vooral omdat het gecombineerd was met zijn eigen beige kleurige vacht. Hij heeft tevens een halsband met flonkersteentjes om, een sjiek hondje dus. Hij speelt ook niet met andere honden, hij loopt maar wat te paraderen in zijn rotjasje! Vandaag had hij een beige cape aan met een burberry voering (kleur-in-kleur met zijn haar) en kwam met die opvallende outfit vlak voor mijn hond staan en keek hem arrogant aan.
We zijn naar huis gegaan.











En nou nog reclame voor mijn site: zie hier.

Groeten, Loek