woensdag 12 december 2012

Erwtensoep, worst, balkenbrei



Keramische messen, deze week bij Aldi.
Nooit gehad.
Super scherp.
"Hoeft nooit gewet of geslepen te worden."
We zullen zien.
(Een metaaldetector gaat daar niet van af...)

Vanavond

Enorm veel werk, niks koken, of beter: iets wat ik eens in het jaar eet, "Indonesische erwtensoep".
Sambal, ui, knof, ketjap...
Kocht een blik, maar ja. Toen ik er aan toe was, was het al over negenen...

Dus die nieuwe romantische Turk gebeld (zie gisteren) en lahmacun kaas-Turkse worst besteld, en falafel.
Heb ik meteen wat voor overmorgen ná Groningen...


Trancheermes van Laguiole.
Schmidt Zeevis, € 12 incluis verzending...

Culinaria

Zag op de lijst van die Turk "kapsalon". Nooit van gehoord. Zie hier (alle links hier in een nieuw venster). Burp...

En via die link kwam ik bij mitrailette, zie hier. Her-burp...

De winkele wakkeraar hier.


Mijn opdrachtgever zend me elk jaar rond deze tijd een fraai kistje wijn.
Ik stuur ze altijd ook wat.
Deze keer een pak pikante worsten van Zuly, een Venezolaanse.

Loek

Goedemorgen Maarten
Nou, pakje balkenbrij is op de post! Het is al weer een paar jaar geleden dat ik in dat winkeltje (hier) kwam. Toen stond er een oude dame die zelf balkenbrij maakte, en mevr. A. deed de smaak van deze balkenbrij aan “vroeger” denken.

Ik heb er ook bloedworst bij gedaan.
Zet hem op!

De balkenbrij trouwens was erg lekker, en een groot verschil met die saaie “schuimrubber” plakken die ik gisteren at.
Over bloedworst zei Y., die erg voor vlees en (nog steeds) voor doorzakken is: "Ik kan me gewoon verheugen op 2 flessen wijn ‘s avonds en dan de volgende morgen bloedworst met appel als ontbijt!!"
Echt een sober levend mens.

Dag, Loek

Trouwens over bloedworst gesproken: een oudtante van mij ontbeet altijd -in bed- met bloedworst. Daar is ze ooit in gestikt.
Die zat in een rolstoel en liet zich van het raam naar de eettafel duwen en vice versa.
Weet je waarom die in een rolstoel zat? Uit luiheid, verdomd ik zweer het.

Wie was er nog meer ook weer aan zijn, uhh, haar, ontbijt in bed overleden?
Die uit alle kracht schreeuwde, toen het dessert uitbleef, Je veux mon dessert! En toen een apoplexie kreeg?


Mammamini
Dank PJ!
Die uitgeverij heeft meestal erg goede kookboeken