zondag 16 december 2012

Else-Marie en Har












Zo, ik ben er weer. Je kan toch merken dat je na een paar uur “zet er hier een neer en vat zelf ook wat” de boel niet meer zuiver kunt verwoorden. Ik bedoelde te zeggen dat de mannen het met me eens waren en dat de vrouwen me net zo benepen vals aan zaten te kijken als mijn schoonmoeder, lang geleden.

Dat vlees, Maarten, beef jerky, was wel lekker maar niet om “over naar huis te schrijven”. Een beetje alsof je op een smakelijke ceintuur zat te kauwen.

Spaghetti kan je wel degelijk met bv. de hand eten, als je het kookt zoals Mevr. A.  Zij kookt het veel te lang, giet die “pap”af, doet er jonge kaas door en snijdt er blokjes van. Ze is inmiddels 85, dus we laten haar maar doen, of je het zou kunnen veranderen, echt niet!.

Op de radio is momenteel een interview met gezinstherapeut Else-Marie van de Eerebeemt(?) “Mijn moeder was schilderes”.  Volgens mij had haar moeder schriftelijk contact met Har Sanders (uit Elliemondt} van die geruite theedoeken/slopen.  Else-Marie vertelt dat het woord “vader” “omheining” betekent en dat er een jongen tegen haar zei: “mijn vader was geen omheining, hij was meer een los hek”.











Die Else-Marie gaat me behoorlijk irriteren: een geweldige jeugd, ouders met een geweldig huwelijk, altijd gasten om mee te eten, ze houdt geweldige speeches waarmee ze mensen laat lachen en laat huilen, haar man laat haar volkomen vrij en ze hebben een geweldig huwelijk. Voor de vijfde keer heeft ze het over lange tafels thuis met eten. Altijd romantische kerst bij hun thuis, een zus die geweldig kon dichten.
Het kan niet op, alleen heeft ze een zeurderige stem waardoor je toch de neiging zou kunnen krijgen om haar met een pollepel, over die gezellige lange tafel heen, op haar kop te tikken.

En die Jord Kelder lijkt mij een sluimernicht.

Ik heb, denk ik, het derde oestermes van links.

Dag, Loek