zondag 18 november 2012

Worstenbroodje

Gisteren liet jij iets weten in de trant van: een worstenbroodje moet aan de uiteinden open zijn? Nou verraad ik hetgeen ik wilde afwachten of jij dat ook vind: de worstenbroodjes van mijn slager en gekocht door hem bij een collega van hem op een dorp vind ik de lekkerste en die zijn, van oorsprong, open aan beide kanten.
Vrienden van me opteren voor de broodjes van Harrie. Die zijn dicht en droger, maar hoort dat eigenlijk niet zo te zijn?

Ik vindt, zoals ik al schreef de broodjes van de AH best lekker, een beetje ordinair, maar goed te eten.









Mijn  hond, een golden retriever, is niet al te slim: als hij mens was zou ik hem gokken op, hooguit, LTS zwakstroom.
Enfin, vóór ik met hem naar buiten ga doe ik hem zijn halsband om, maak de riem eraan vast en hang het andere uiteinde van die riem om de leuning van een stoel. De hond staat met zijn kop iets afgewend en de riem staat strak gespannen tot aan de stoel.

Heb je het in beeld? Ik loop daarna nog rond, pak mijn jas, ben mijn tas weer vergeten, trap op trap af, elke morgen ongeveer hetzelfde. Vanmorgen dus ook, echter dit keer had ik de hond wel de halsband omgedaan, maar de riem lag boven. Ik weer trap op, trap af, nog een lang telefoongesprek, jas boven laten liggen, enz. enz.
Kom ik eindelijk beneden, staat de hond daar, op de gebruikelijke afstand van de stoel, kop enigszins afgewend, alleen had de lummel dus helemaal geen riem om. Ik zei het al: hooguit LTS zwakstroom.

Groeten,  Loek