zaterdag 24 november 2012

Beef jerky

Goedemorgen, ik ben er weer, ik heb geen stokjesleggertje Maarten, maar ik kan ook niet met stokjes eten. Er zijn genoeg pogingen ondernomen om mij dat te leren, maar ik kan het niet, kaarten kan ik ook niet.






De beef jerky heb ik ontvangen en aan 5 mannen en 3 vrouwen één stukje laten proeven. Ze zitten eerst heel raar te kijken naar zo'n reepje en dan vinden de mannen het niet onaardig. Ze hebben echter liever een uitgebakken koude speklap.
De vrouwen eigenlijk ook: iemand had juist nog een beetje omgekrulde oude rauwe ham in de koekenpan gegooid en terwijl dat nog lag te bakken in de olijfolie, had ze het al opgegeten. Zij sprak over die beef "ik zie het wel zitten dat spul , met een glas droge witte wijn".

Ikzelf (geen vleesliefhebber) kan me indenken dat je, gezeten op een boot of in de auto en het is nog een lange reis en je bent je aan het vals maken over alle nutteloze zaken in het leven, waar je je ooit druk over hebt gemaakt en je hebt zin in iets hartigs ("hartelijks" sprak iemand ooit), dat je er een zak van op eet. Frans sprak:"Geef mij een zak van dat spul en, gezeten voor de televisie, heb ik hem in een mum van tijd leeg".








Ik was gisteren aan het experimenteren met gebakken polenta, die kruimeltoestand van laatst (met die spaghetti) en allerlei erop en dat was lekker.
Groeten, Loek