dinsdag 8 mei 2012

Vanavond? Alslajemedood...



Markt Groningen.
Verse shiitake (heel mooie grote en niet te duur), mooie tuinbonen (veel bonen in de peul en niet te kleine bonen; laatste keer dit jaar gekocht?) en perfecte (= net iets te zoute) feta. Witte peper erover malen, wow...

Bijna 5.700 (5.696) Google hits hier de afgelopen 30 dagen.
En de post beginnend met Sylvia Kristel is nog steeds de topper in het 30-dagen overzicht. Dat is vanwege die tieten natuurlijk, stelletje vuilakken! Zie overigens die tieten hier (alle links hier in een nieuw venster).

Per maand blijft nog steeds deze hier favoriet, met die tieten op de tweede plaats.
Nou ja, het zei jullie dus vergeven van die tieten omdat je inktvis kwa maand nog nét boven tieten uittilt (Tillenbeest!).


L! Ik zag in café Der Witz (heel leuke tent) een meid die enorrum, echt enorrum op die meid van La cena leek. Echt ongelofelijk, incluis de mimiek. (Voor derden: deze hier.)

C. draaide in Huis de Beurs een fles weet-ik-veel aan een tafel open.
Herinnerde me aan Spanje, vroeger.
Sjieke tent, bestelde je, weet ik veel, Tio Pepe, werd er een fles opengemaakt. En die fles verdween dan naar een secundaire tent die ze hadden, minder sjiek. Maar in die sjieke tent werd dus altijd een nieuwe fles opengetrokken...



Hier had ik het gisteren of zo over... Hulstkamp...

Zat met PJ in een tent, ongelofelijk blèrend kind aan volgende tafel, die lui meldden dat ze in Bordeaux op vakantie zouden gaan en "lekker veel in restaurantjes eten".
Die worden er dus in het eerste beste restaurant -en terecht- binnen een minuut met die drein buitengetrapt.

Vandaag NRC Next olla podrida. Maar meld dan gvd even dat het de basis van onze erwtensoep is...

O ja. Stuurde naar een nieuwe boekhouder mijn uiterst simpele boekhouding op (één werkgever, weinig kosten). Eindelijk eindelijk trof ik er een die niet aan m'n kop zeurt over dit en dat moeten we ook nog inzien en BTW en Mag u dat wel aftrekken en weet ik wat.
€ 100,- voor de hele hap.
Kijk...
Je zou zo'n man 10% extra geven...



Dank PJ.
In welk verband ik dit kreeg, geen idee.
Baskisch Pelote.
Zie hier.
Meer gebruikelijk tegenwoordig zie hier.
En vroeger zie hier.

Hoe het ter sprake kwam vandaag, geen idee. O ja, toch wel, dat kwam via dit hier. Libanese spaghetti hier.

L. nu. ELsschot. Grapje, geen schrijffout.



Familie Elsschot. Door L.
Prachtig. Ongelofelijk mooi ingeleefd.
Applaus!

Dag Maarten, er is iemand heel druk geweest om mijn nieuwe computer te installeren, enfin, ik geloof dat het gelukt is. Ik kwam in de oude gegevens dit schilderij tegen: "Het huwelijk", naar het gedicht van Elsschot, het hangt inmiddels al een jaar of 20 in Den Haag. Een andere versie, soberder, krijg ik nog niet afgedrukt, ik zal het later nog eens proberen Daaaaaaag,
L.


En daarna zie hieronder, en ik schreef dus Ongelofelijk mooi ingeleefd.

Goedemorgen Maarten, hier is dus dat andere schilderij.
De foto is natuurlijk super slecht en overbelicht en het schilderij staat er niet in zijn geheel op (net als het andere).


Ik heb beide gecorrigeerd.

Het betreft een impressie van mij van het huwelijk van Elsschot.
Ik zag, een tijd nadat ik ze (de schilderijen) had gemaakt, ik had toen nog geen internet, een foto van Elsschot en zijn gezin, bleek hij ook nog in zo'n soort stoel te zitten, enz. enz.
Elsschot had een snor en dat heeft hij niet op mijn schilderijen.
Mij ging het vooral om de handjes van de man en het zakdoekje van de vrouw, ha ha!
Dag, L.



Doei!