zaterdag 12 mei 2012

Toemaar toemaar...


Aspic, Tonnato, Asperges met zalm (wat ik, verdomd, vandaag ook had willen maken maar ik was de asperges vergeten), IJs met kersen, Koffie met likeur, toemaar... Hoe laat eten we?
(John Dinger, Blauwe Blazer in Bennekom, haalde altijd grappen met z'n klanten uit. Bestelde iemand dure gerechten en daarna een dure wijn. Zegt ie "Toemaar, toemaar; of 't niks kost...")

En die Provencaalse kruiden, die droog je zelf mag ik aannemen? Vandaar die takkerigheid.


Zie hier (alle links hier in een nieuw venster) een site van een Chinees over die giftige voedingswaren in de handel daar. Noedels van zagemeel als minst giftige.
Fraaie animatie; ik denk dat het Adobe Edge is, animatie die, in tegenstelling tot Flash, ook op iPhone en zo draait.

Zie hier, gazpacho. Zonder komijn...

Zie hier, scheermessen. Ik ken ze alleen van de BBQ, maar dit, bijeengebonden zodat ze niet open kunnen gaan, dat is een idee!
Ik kook zo wel mosselen, met een pan met water erin erop zodat ze niet open kunnen gaan. Een ervaring, Marieke!


Recept
Oven-appels
Snijd goudrenetten van steel naar kroosje in twee stukken.
Hol ze wat uit rond het klokhuis en bestrijk de snijkant met wat gesmolten boter.
Leg ze in een met boter ingevette ovenschaal.
Meng suiker met kaneel (drie op een) en bestrooi de appels daarmee; strooi wat meer in de holtes.
Leg in die holtes ook een klein klontje boter.
Bak de appels in het midden van de oven op ongeveer 160 graden.
Als de boter gesmolten is daarmee de bovenkant van de appels bestrijken.

Formule I, fantastische ontwikkelingen weer. Helemaal veranderd weer, de krachten. Mclaren hop omhoog (samen met Williams), Sauber terug van weggeweest en Red Bull doei!


Morbier. Search the blog omtrent dat rare streepje.

Fanmail nu. L. Dank.

Goedemorgen Maarten, het is maar goed dat je achter je “foutje” bent gekomen!!!!  Laat ik het netjes zeggen: “Dat ik mij niet geheel kon vinden in de beschrijving, waarvan jij veronderstelde dat die wel eens op mij kon slaan”, of nog stommer: “de beschrijving die door mijzelf over mijn persoon zou zijn gedaan”. Blijkt het uiteindelijk een tekst te zijn van die stramme aandachtsjunk met haar hallelujahoed.  Een collectebus zul je ook niet in mijn handen aantreffen. 
Het nadeel van mijn teksten enz. enz. is dus: dat “men” zou kunnen veronderstellen dat ze afkomstig zijn van een krombenige dwerg met een dubbeldoeks tijk aan.

Wel wil ik je van harte feliciteren met de terugkomst van Marieke, prachtig! Weet je al, of vermoed je al, hoe zij eruit ziet? Dag, L.


Tsja, dat mogen wij niet zeggen...

En ter compensatie trouwens, dank, P.
Ach ja, de Majoor.
Woonde in een klein appartement met uitzicht op het Wertheimpark.
M'n ex zwager en goede vriend P. de Leeuwe woont in hetzelfde complex maar dan aan de Rapenburgstraat.
Kijkt achteruit op het hare, is in takt gelaten, klein museumpje.
Hij maakte vorig jaar in opdracht van het Leger een beeld van de Majoor, zittend op een bank.
Zal dit jaar nog onthuld worden, hopelijk op het Oude Kerksplein (stadsdeelraad doet natuurlijk moeilijk, krijgen ze 's iets aangeboden is het weer niet goed).
Je kan naast haar gaan zitten en dan ligt haar arm om je schouder.
Voorstudie op zijn website, plaatje 5 en 6.

Groet,
P.

Zie hier.


Picodon de la Drôme