maandag 23 april 2012

Voorlopig even zonder vormgeving,


want dat blijkt (behalve in de titel) fataal tegenwoordig.

En ik ben hier niet om me te ergeren.

Ik voeg het aan het einde toe.


Dit zijn de twee bean curds, tofu-blokjes in zoute rode rijst-saus, waartussen ik gisteren moest kiezen.
Zie verderop.


Gisteren
Vietnamese loempia's met roerei er in en peultjes
Als je goed kijkt zie je het door heet water gehaalde rijstvel.

Peultjes  kop kont, kleingesneden en in koud water.
Roerei maken, weinig z/p.


Pinda-olie, sjalot, knof, lombok, gemberwortel en alles natuurlijk heel klein gesneden.
Peultjes (goed afgegoten en drooggedept, en ook vrij klein gesneden) mee-wokken.

Rode tofu, de eerder genoemde bean curd als zout erdoor. Ik koos de linkse, de meiweixian. Fijnere geur wat me in dit geval beter leek (spul ruiken, bean curd ruiken, beslissen).


Kijk goed. Dit is niet hetzelfde plaatje als het vorige!

Wat rijstwijn erbij. Ik koos Hua Tiao, ook weer om de fijnere smaak.
Proef.

Rijstvellen door heet water, ei er op, peultjesspul erop enzovoorts.


Je kan ze stomen, bakken, frituren...
Hier zijn ze aan het bakken maar nog ongebakken.
Ze lijken op die hagedissen die in Azië op de muren en plafonds zitten, met die doorzichtige buiken.

Cultuur  hier (alle links hier in een nieuw venster).

En nu: The Band.
Cripple Creek (van wie ken ik dat ook nou weer?) hier.
En  The Weight hier en idem  Woodstock hier.

Uhh, Helm is overleden.
Zie hier.
Uhh, zie niet dat ie overlijdt, maar dat ie zingt en drumt dan dus...

Zo kan het wel weer even, met al dat gezeik en gekloot hier...

Maar keek nog even bij C (zie allerbovenste link linksboven); wow man, dat is een Willink!