vrijdag 6 april 2012

Maar goed,


vandaag dus 65 geworden.
Uhh, trek me d'r niks van aan, net zomin als van Kerst of Pasen of weet ik wat.
Elke dag hetzelfde, dat is ideaal.

Feest eind maand in Brabant.

Maar dank L.: Goedemorgen Maarten, van harte gefeliciteerd en een fijn nieuw jaar! Groeten, L.

Bonnetje waarop mijn naam als Meneer

Kijk, dat bedoel ik. Meneer.

Amanda liet me trouwens 3,20 afrekenen.
Maar goed.

Liep naar AH, alles donker. Ja, Goede Vrijdag.
Goh, zijn die stiekeme refo's in ene Paaps geworden?

Had alleen maar iets van brood nodig, afbak ciabatta of zo.
Langs de Turk. Pitah. Wij ken ook bakke. Jaja, ik ook.

En "Vier broodjes 25 cent dat ies 2 Euro". Uhh, dat dacht ik niet.

Schapen-migratie Spanje en Frankrijk

Transhumancia.
Dank PJ.

Uhh, dit is Frankrijk.
In Spanje nooit de kuddes apart gehouden. Merktekens, en later weer scheiden.
Het kan zijn dat ze laat zijn en tochtige ooien hebben.

O ja, was in Groningen. Jezus, daar was het Bloemetjesmarkt. Dat is dus Goede Vrijdag, en dan komen alle moffen die op Karfreitag vrij hebben naar Groningen.
Gristus, geen doorkomen aan...

Ergens thee drinken: Was wollen sie trinken?

Kocht trouwens Chaumes. Heerlijk.

O ja, en bedacht dat je, net als die Fortune cookies, gebakken postduif kunt serveren met óók een briefje erin. Toch?!
"Ik wordt gevangen gehouden in een duivenmelkerij!"
Dit terzijde.

Ganzen-eieren

(Jee wat gaat dat mooi, een roerei met ganzeneieren maken!)
(Ennuh, ganzen-ei is relatief veel meer geel dan wit. En veel donkerder geel ook nog.)

Daar gaat ie.
Ganzeneieren, stoofpeer, paprika
Wat boter, wat olijfolie, sjalot, knof...
Laurier, geel mosterd-zaad, wat selderij-zaad...
Pikant paprikapoeder, kippenbouillon, inkoken waardoor het net goed van zout wordt, paprikastukkies erdoor, vuur laag. Er moet nog redelijk wat vloeistof aanwezig zijn als het ei er door gaat.
Boter, ganzen-eieren, roerei van maken. Een "grof" roerei. Grove klonten.
Ei en paprika door mekaar, en er is dus nog steeds redelijk wat vocht bij de paprika, want dat ganzenei dat kan toch, hoe kort gebakken ook, wat droog zijn. Welk probleem door dat vocht volledig wordt opgelost.

Roerei van ganzeneieren.

Recept
Baskische omelet
Bak in niet teveel boter wat gesnipperde ui en knoflook.
Voeg kleine stukjes kippelever toe en bak die goed omroerend aan.
Kruid met peper en zout en blus met witte wijn.
Vul hiermee een omelet.

Planning
Morgen sumpia (kleine lumpia) met gemarineerde tofu en kastanjechampignons.
Dan kip-chorizoworst met puntpaprika en groene rozijnen.
En dan canelloni gevuld met mais-tomatenpuree (+ ui/knof), in tomatensaus en gegratineerd met mosterdkaas...

Advertenties AdSense; bakkerijmachines, wasmachines, naturisten

Kijk, als ik AdSense advertenties zou gaan plaatsen, dan krijg ik dit soort rare flauwekul. Omdat ik niet "standaard" ben; ik ben door Google niet in te schalen...

Die naturisten hier (alle links hier in een nieuw venster) trouwens.

Maar goed.
Ik krijg dus nu pensioen en AOW.
En het is vrijdag, dus een gedicht.

Kees Stip

Een dame stal vaak uit de vleeshal
een kalfskotelet of vleesbal.
Haar kleinzoontje Kees
was vlees van haar vlees
zodat hij daar meestal van meestal


Ik heb van die films liggen waarvan ik denk Dat zal wel niks zijn. Payback bijvoorbeeld. Maar ook films die goed móeten zijn. Daens, met Gerard Depardieux.

Zag gisteren The Battle for Africa.
Mooi.
El Alamein.
"Vooral de Italianen gaven zich bij de duizenden over..."

El Alamein