dinsdag 17 april 2012

En nou eindelijk dat "andere gelul"!


Niks Culi!
Dat gezeik!

Kwam met een hele berg culi-zaken terug uit Groningen (hoe is het mogelijk vraag je je af, maar dit terzijde), maar niks. Weg ermee.

Geen gelul vandaag.

Le Petit vingtième, hiet met voorlopers van Jansen en Janssen, en ]Haddock

Dat Boodschappenbriefjesboek C-Groningen, daar kom ik niet achter. Logisch, want dat was lang vóór internet.
Wat ik wel vond: dit hier (alle links hier in een nieuw venster).
Psychologies, oeioei...

Jij moet gewoon maar die fraaie briefjes ("niet vergeten alzheimer medicijn") hier gaan publiceren. Toch?!

(Vertelde hem nog van die psychogeriatrische afdeling waar brand geweest was. Personeelsblad: "De patiënten waren het gelukkig weer snel vergeten")

Was hier.
Ja, in de kroeg dan dus. Ligt precies halverwege Huis de Beurs en het station, dus als ik daar ben kijk ik op mijn horloge, en beslis of ik wel of niet de trein haal.
Niet: glas wijn in Tivoli (let op het opstapje!).
Uhh, der zat een bochel aan de gokmachine.
Liepen twee joden door een stad, de ene had een bochel, de andere zegt Zie je dat gebouw daar? Jaja... Dat was de Schul, daar ging ik vroeger heen, toen ik nog jood was.
Zegt die bochel Toen ik nog jood was, toen had ik een bochel...

Zelfde tijdschrift, en Kuifje en Bobbie kondigen aan op welke pagina ze staan

F. nu. Dank.

Dag Maarten,
Mijn buurman koopt iedere vrijdag braaf de NRC vanwege de cultuur en boekenbijlage en ik krijg hem dan op zaterdag.
Vorige week een column over die typemachines van Hermans (zie bijlage).
Oude kost voor jou zeker, maar wilde het je toch niet onthouden.
Wat die Grunberg er nu weer zo nodig bij moest weet ik ook niet, maar het is toch wel tergend dat er kennelijk geen geld gevonden kan worden voor zo een unieke collectie.
Groetjes,
F.


(Unieke collectie: Hermans + niet te vergeten de rest!)

Zie hier het artikel.

Moet ik dat NRC / BRT interview van Hermans met mij (en niet omgekeerd!) nog hier publiceren? Dan hoor ik dat wel.
En het moge duidelijk zijn dat Scryption die machines van Hermans kreeg omdat ik in dat interview de ruzie tussen Hermans en Scryption wist bij te leggen.

Ennuhh, volledig gelijk, F., volledig.

Is er trouwens geen Belse tent die dat wil hebben?
Die lui van Scryption verkopen desnoods hun ouwe moer...

Dus.

Lees de tekst hieronder

(Ik ben een kwartier bezig geweest het valse perspectief er uit te schalen, nog niet perfect, maar zo moet het maar.)

Uhh, is dat Kuifje in China? Ongetwijfeld.

P. nu. Een P. hadden we nog niet. Welkom P.!

Hallo Maarten,
Ik kreeg een Kuifje in het Afrikaans.
Toen ik zei dat ik dat lollig Nederlands vond werd ik op de vingers getikt.
Het is namelijk een taal, het Afrikaans is een TAAL.
Afijn, het blijft lollig Nederlands.
Hartlike groet
P


Dank!

(Ik zal nooit die Brabantse tiepe vergeten die na een reis door Zuid Afrika zei "Ik drink nie soetwijn nie")

Zuid Afrikaanse Kuifje pagina

Wat was hier ook weer aan de hand? O ja, Dreamscapes leek wel aardig.

Niks met eten te maken, integendeel: hier.
(Verdomd, net een verhaal er over op Radio 4, vandaag 20.52...)

O! Dat vergat ik nog helemaal.
O nee, dat vergat ik niet, nee, ik had er gisteren geen tijd voor.
Formule 1.
Heel fraai bandenverhaal.
Vetter eenstop-strategie, tot twee ronden voor het einde erg goed (tweede plaats), maar ja toen gingen die banden...
Vijfde plaats twee ronden later.
Raikkonen iets vergelijkbaars. Tig plaatsen verloren in de laatste ronden...

Komend weekend Bahrein trouwens...

O ja, puzzel vandaag, Wat is de hoofdstad van Bangladesh.
Dacht aan dit hier. Lang geleden...

Kuifje in China, weer

Ik had nog een opmerking over die biografie van Elsschot, van Van de Reijt.
Het is waanzinnig mooi hoe de schrijver je, zonder enige aanwijzing hoe dan ook, binnen leidt in de ongelofelijke tweespalt tussen de keiharde zakenman en de teerhartige poëet. Fantastisch mooi! Applaus!

Ik stuurde ooit C-Groningen een tube van Souvenir de Paganini, hij die aan een Russische pianiste die in Huis de Beurs speelt, en die pianiste dat spelen, gisteren.
Mooi maar wel wat schmierig.
Dumpte twee Euro in haar bakje toen ik vertrok; "Een souvenir van Paganini!".

Zelfde tijdschrift weer; Kuifje bestuurt een stoomtrein

En o ja, vertelde C-Groningen over dat we in Nijmegen in 1966 met een stel kerels de ENGSV, Eerste Nijmeegse Gemengde Studentenvereniging oprichtten. En daar mochten ook Pabo (dat heette toen nog anders) studentes en verpleegsters lid van worden.
Ik zeg Waarom denk je?

(Google hintte trouwens dat ik mooi zou kunnen adverteren hier met "Gratis letselschade-advies". Huhh??)