dinsdag 3 januari 2012

Dinsdag, markt, Huis de Beurs, PJ




Gisteren dus die varkenspoot.

Eerst in de oven (kort!) en dan heel lang zachtjes koken, in plaats van andersom.
Mooi.
Maar ja, enorme poot, weinig vlees, veel vet...
At het met boerenkoolstamp en jus.
Lekker hoor, maar ja, wel teveel gegeten...

Burp!



Link van L., dank: Los Santos Innocentes integraal hier (alle links hier in een nieuw venster).

Ik kan niet rechtstreeks linken; scroll naar beneden, tot "LOS SANTOS INOCENTES SIN CORTES" (zonder uitsnijdingen).

En PJ, ik ben weer, goddomme als 't niet waar is, die vaktaal dingen kwijt...
En je zou me nog wat sturen over een fontein en een fontijn.

Kreeg een nieuwbrief van die Bordeaux-wijnreizenclub, maar ja, geen link naar online versie, terwijl de foto's niet openden en de link naar de Nederlandse website niet werkte.
Engels zie hier.



Zag dit bij AH. Schandalig lekker...

Staat bij de mosterd, niet bij de mayo.

Her-herzag dat eet- en neukspektakel La Grande Bouffe.

Toch, als je dat na jaren herziet, toch is er dan wéér een "Goh!".
Waanzinnig... En die Marlon Brando immitatie! Zie hier. En De Scheet hier.

Ze aten trouwens rognons à la Bordelaise, niertjes, ik mag aannemen kalfsnier [maar ook lams], op z'n Bordeaux's of hoe schrijf je dat. Ondanks dat ik in Bordeaux heb gewoond, geen idee. Schande.
Zie hier.

Hieronder
had ik vanavond.
Heel niet slecht (AH).



Vanavond gaan we zoals wel meer op marktdag = laat thuis back to the roots.
Ui, knof, lombok, komijn, Heinz beans in tomatensaus, Old Amsterdam...

Goristus wat was het weer lekker...