donderdag 19 januari 2012

Dat eten wat vandaag was gepland,


kriel, krieltjes, gebakken

(niet dit hoor!)

dat wilde ik eerst erg ingewikkeld maken, met Kung Po, uhh, o nee, die Sichuan tuinbonen-sambal, en Daun salam en Daun djeruk purut, maar na uitgebreid borrelen bij de buren heb ik daar toch maar van af gezien.
We houden het simpel. Toch?
Platte "Indonesische" omelet, rode uiensaus, wat witte wijn, velderwten...

appel, gebakken

Gisteren
Zie de afbeeldingen hierboven, en die hieronder.

Nou ja, dat was simpel.
Bio-krieltjes in de schil bakken (veel boter, langzaam, regelmatig keren)(nooit niet-bio in de schil koken of bakken!). Uit de pan.
Schijfjes goudrenet op de ene kant bakken, daarna snel op de andere kant. Niet pappig laten worden!
Balkenbrij (ik heb het over heel dunne plakjes die iets door de bloem gehaald zijn) pijlsnel links - rechts in hete boter bruinen.
Aardappel + appel oppiepen en naast die balkenbrij serveren.

balkenbrij

Burp!

Juliette en Maureen hier (alle links hier in een nieuw venster).

Keihard doorvechten tegen die kokervisie dom-oren, of beter: kwakers die om zich heen slaan om hun "gelijk" te "bewijzen"!

Mail L.

Dag Maarten.
Aangaande die Ionesco: elke actie tussen volwassene en kind, waarbij de volwassene profijt heeft van het kind, niet alleen geldelijk, lijkt mij fout. Het onschuldige televisie-programma "Praatjesmakers" waarin kinderen grappige dingetjes zeggen, terwijl hun ouders trots toe kijken, vind ik al dubieus.
De Miniplaybackshow was ook behoorlijk eng.


Helemaal mee eens.

Tom Manders (Dorus) had eens een klein meisje op schoot dat "Poesje mauw" probeerde te zingen, maar geen tekst wist. Dat was heel erg leuk omdat het spontaan ontstond. Er zijn daarna een hoop van die, door ouderen, opgedraaide monstertjes geweest die het na probeerden te doen.

Zie hier.

Schoolopleiding: kennisoverdracht, o.a. daarvoor is een kind wel aangewezen op een volwassene.
Ik had als kind graag als basis geleerd hoe je valse handtekeningen moet zetten, karate, en hoe oesters open maken.
Maar ja...
Groeten, L


Ik heb karate gedaan, en kan oesters open maken.

Maar, o, wacht! Shit! Valse handtekeningen...

Karel van het Reve, Verzameld werk 6

Dit hierboven lees ik nu.

Nou ja, herlees, natuurlijk.

De ongelofelijke slechtheid van het Opperwezen.

Prachtig!

Hoe kwaad ze waren...

O ja, zie Manufactum hier.

Zakmes Laguiole

Laguiole

PJ.: Jij kon bij Manufactum een Laguiole mes voor 25 € kopen?
Komkom...

Over de € 100,-!

Zag, nooit eerder gezien, The assasination of Jesse James.
Uiterst vervelend intro.
Verder: ach...
Eastwood had het beter gedaan.

Weer zo'n film die "te lang duurt".

Hier is geprobeerd een zwaar epos te maken van een uiterst simpel verhaal...



Hierboven: kreeg een proefnummer, want ik heb bijgedragen.
Foto borstplaat.