woensdag 16 november 2011

Falafel-burgers vandaag...


Maar ook een thema, net zoals het thema van de volgende link: Mi Jaca, mijn paardje.
Zie, "el tema es", het thema is hier (alle links hier in een nieuw venster).

Recept
Merguez met rode ui en raz hanout, Noord Afrika
Merguez en raz hanout bij de Marokkaanse slager kopen.
Worstjes met ringetjes rode ui aanbakken, en gaar stoven met wat vloeistof en raz hanout erbij.
Raz hanout: karwij, komijn, kaneel, koriander, pikant paprikapoeder, uhh, zie maar.



"Mira como corre mi jaca", kijk eens hoe mijn paardje loopt... De foto was trouwens kopieer-beveiligd, woehahaha!
"If you don't want it to be copied, don't put it on the web".

Ohh uhh die falafel-burgers, dat horen jullie morgen pas. Proefde ze wel al voor, ach, niet onaardig (AH).

Rocia Cortes hier.

Mail
Dag Maarten.
Ik liep met de hond in een wijk waar ik zelden kom en ik passeer een klein winkeltje met leuke leren jasjes. Ik naar binnen en er verschijnt na enige tijd een man achter het toonbankje die je niet meteen voor ogen hebt als je aan "beschaafde heren" denkt. Ik vertel hem dat ik een bepaald leren jasje even van dichtbij wil bekijken. Hij komt vanachter zijn toonbankje vandaan en wil, terwijl hij naar het rek met jasjes loopt, mijn hond aaien. De hond verschuilt zich achter mij(!).


Ja, je hond dementeert, dat heb ik al eerder gezegd. Net als de hond van mijn -overleden- huisarts.

Ik tegen de verkoper: "Om onduidelijke reden kan de hond ineens bang zijn". Verkoper: "Dat zijn de gevaarlijkste, ik weet er alles van, dat zijn angstbijters!". Ik: "Oh, bent u zelf ook angstbijter?" Gelukkig moest hij er ook om lachen. Groeten, L.



Mi Jaca...

Zag, herzag na jaaaaren, The name of the rose. Heel mooi.

De gouden eeuw van China hier en de commercie hier.

Zag ook Red Cliff. Ach... Chinese spektakelfilm, niet echt slecht, ach, rommelt redelijk verder, soms goed soms matig...

Mooi stuk oude Spaanse film, incluis Mi Jaca hier.

En nou ga ik koken, en eten, en daarna zien of ik terugkom hier...



Kreeg vandaag lekkere ruzie trouwens. Ik zei Groningers, dat zijn mislukte Friezen (niet dat ik het meende of niet dat ik iets met Friezen op heb, in tegendeel). Maar goed, ik zeg Dat het net zoiets is als lui van Zeeuws Vlaanderen: reserve-Belgen...