maandag 14 november 2011

Daar gaan we weer...




Gisteren eerst maar. Doppers (uit blik natuurlijk)(ja, diepvries kan ook en is beter ook, maar zo'n diepvrieszak in je tas naast wijn en zo, dat schiet niet op), doppers dus, zeer fraaie dikke eekhoorntjesbrood-steel en gebakken halloumi.
Dit waren trouwens doppers, weet niet meer hoe het heet, met ietsje ander spul (maïs, wortel) erdoor. Of zei ik dat al...



Halloumi over het platte vlak in tweeën, in repen, bakken in boter.
Uit de pan.
Olijfolie, rode ui, knof...
Stukkies eekhoorntjesbrood erbij...
Vers gemalen korianderzaad, laurier, geel mosterdzaad...
Wat sake, wat witte wijn, wat wasabi, wat miso...
Proef. Doppers erbij (uitgelekt natuurlijk) en blokjes halloumi.



Kocht vroeger Halloumi bij de "Marokkaan" (Tunesiër), kwam uit Algerije. Nu op de markt gekocht. Goedkoper, beter, en echte uit Cypres...

Mail. Dank L.

Dag Maarten, nog even dit.
Die Rochebaron, volgens mij koop ik die kaas altijd bij Albert Hein en de Jumbo heeft hem ook. Overigens heel lekkere kaas.
(De Aldi heeft Vosges(?) en Pyrénées en die zijn ook allebei prima. Heb ik zojuist zitten eten met tomatenchutney en de hond deed mee. We vonden het allebei lekker.)


Die Vosgezen ken ik niet geloof ik, maar die Baskische is inderdaad goed. Uhh: als je 'm in Frankrijk koopt is ie beter...



Markt Luik. Nog geen 0,30/stuk als je een hele kist koopt...

De scheepsjongens van Bontekoe is inderdaad een aardige film.
Vanwege mijn "mantelzorgactiviteiten" heb ik laatst ook die kinderfilms over een misselijke tweeling met een bootje gezien, niet te doen, zo houterig!


Huhh??

Over films: ik kocht laatst, uit nieuwsgierigheid, de film "De eetclub" naar het boek van Saskia Noort. Verschrikkelijk! Wat een rotfilm. wat een snertverhaal (waar ik werkelijk niets van begreep) waardeloos. Die Noort is ook een tiepje, kunnen ze op dezelfde, knalharde, ordinaire, commerciële hoop gooien als Kluun.

Kluun??

Dag, L.



Kijk, dit kan wel "Macaroni" heten, maar daar heeft de gemiddelde Italiaan nooit van gehoord. Dit is "Fideos", Oost Spaanse pasta waarmee je Fideuá maakt, paella met pasta ipv rijst. Of zei ik dat al?

Links
Net zo lekker hier (alle links hier in een nieuw venster). Ik heb een hekel aan sites die uit zichzelf beginnen te lullen of te muzieken.

En o wacht, de tweede die ik had genoteerd, die hadden we al eens.



Luik, een steegje in de beroemde wijk Hors-Château, buiten-de-muren zeg maar.

O ja, Trouw, 12 november, Connie Walmen. Jaap Goedegebuure, niet de minste...

"en zoals te verwachten viel staat het [boek] andermaal in het teken van de alles verzengende Grote Liefde voor een groot man".

"dat je vraagtekens kunt zetten bij de zogenaamde keuze voor het persoonlijke boven het openbare".

"Ze had altijd al een bovengemiddelde behoefte om haar bestaan tot in de intiemste details publiek te maken".



De lijkenpikster... ("Dat pik [woehahaha!] ik niet!")

Luik
Museum moderne en hedendaagse kunst. Zoals gebruikelijk drie keer niks.
Het erín gevestigde prentenkabinet is vijf keer niks.

Zag bij een makelaar dat huizen hier niet duur zijn. Maar huren als in Nederland, studentenstad...

Niet duur als je koopt, en je zit toch mooi tegen de Ardennen aan.
Heel veel te koop ook.

Trouwens toen ik in Luik was heeft een Nederlandse moordenaar van twee Belgische makelaars levenslang gekregen. Prima.



Luik, restaurant.

Zie hier. Lijkt me niks met die Connie Walmen...
En hier.
En hier.

Zo kan ie wel weer...