vrijdag 16 september 2011

Tsjonge... wankel wankel


naar huis gekomen vanavond...
Ik kom binnen bij Huis De Beurs, bedrijfsleider zegt Ga zitten, je moet wijn proeven, zit ik ff later (foto's en nader commentaar komen) achter drie flessen en drie glazen en een schaaltje brood (ze hadden geen appel; "Buy on apple, sell on cheese"), vreemde blikken van binnenkomers.



Dit scoorde ik op de markt. Nou ja, een winkel aan de markt. Sjieke dure worst-, ham- en wijnwinkel. Eekhoorntjesbrood.
Ga het morgen weer maken zoals eerder, maar met het grote verschil dat ik nu zwarte-truffelolie hep. Kost wat, maar dan hep je ook wat. Net als dat eekhoorntjesbrood...

Botersla met erdoorheen rauwe steel, notenolie en iets truffelolie.
Omelet met daarin in olijfolie gebakken stukkies kop + ietsje knof; vóór het dichtklappen wat truffelolie erover.

Jammie...



Zag een kerel voorbij lopen, en die had zeg maar een "vlak huid" waar z'n ene oog moest zitten. Ik zeg Dat heb ik in Indonesië en zo meer gezien. Dat is een mislukte brijnaald abortus. Het oogbeginsel is uit het hoofdje (wat toch vooraan ligt) weggedrukt.

Heb het in Siantar ooit erger gezien. Daar was een jochie, in een revalidatie-kliniekje, die had twee knieën in een been en geen in het andere been. Tsja. Breinaald, betere aborteuse die om het hoofd heen gaat, maar dan wel het kniebeginsel van het ene beentje in het (er dikwijls tegenaan liggende) andere beentje duwt.

Vrijdag, tijd voor een gedicht.

Nijhoff
Het derde land

Zingend en zonder herinnnering
Ging ik uit het eerste land vandaan,
Zingend en zonder herinnering

Ben ik het tweede land ingegaan,
O God, ik wist niet waarheen ik ging
Toen ik dit land ben ingegaan.

O God, ik wist niet waarheen ik ging
Maar laat mij uit dit land vandaan,
O laat mij zonder herinnering

En zingend het derde land ingaan.



Kunsthal hier (alle links hier in een nieuw venster). Je vraagt je af of het nog ordinairer kan.

Excuses voor het krachteloze schreeuwdesign, maar het ging me om dit hier.

Planning
Tsja. Vanavond = laat thuis = beanz.
Met sjalot, lombok, zwarte olijven, komijn, knof, you name it...
Morgen kaasfondu met -enkel- Gruyère en met -ook te dippen- courget.
Overmorgen groentensoep met flink broccoli, daarin lamstong en "vogeltong" (Turkse pasta in de vorm van rijstkorrels).



Varkenshart van de markt.
Klassiek Frans: met sinaasappelsaus. Recept komt, zodra ik het heb gemaakt. Staat genoteerd.

Maakte het ooit voor een bruiloftmaal dat goedkoop moest zijn. Wat was dat voor vlees? Varkensvlees. Maar wát voor varkensvlees? Ik zeg "Heel toepasselijk vlees voor een bruiloft".

Op Radio Classique ging het over de Frères Jaques, waarvan er al twee dood zijn en er een geînterviewd werd. Heel mooi, uhh, de Frères Jaques dan dus.
Hier (alle links hier in een nieuw venster).
Met BB hier.

Heel mooi, verdomd.



De nieuwste Slurp hier. Ik vind het nog steeds 3 keer niks, en ik krijg ook steeds meer het vermoeden dat de "kwaliteit" van die wijn enkel marketing is. Want te zuipen istie niet echt.