zaterdag 3 september 2011

Op de eerste plaats,


en ik meldde het al: vanaf morgen zit ik dus op dat schip. Tot volgende zaterdagavond, althans als je de terugreis erbij plakt.

Ik bedoel: je kan in die periode weinig bijdragen verwachten hier van mij. Internet vanaf een schip is duur en moeilijk (dat laatste als je vaart althans).



(Dat zwarte rondje linksboven linker "Christina", daar woon ik!)

En wat gaan we in Amsterdam doen? Tsja, die Deentjes dus maandag en dinsdag naar het Van Gogh museum, het Anne Frank huis, misschien het Rembrandthuis.

Ik werk me in op maandag, altijd is er weer wat veranderd in de keuken, maar maak spaghetti bolognese, makkie, en dinsdag eten ze niet aan boord. Kook ik voor de Ouwe en voor de matroos en voor wat vrienden van me die de stupiditeit hebben begaan om in Amsterdam te gaan wonen (Er is geen rotterdam dan Amsterdam).

Dinsdag overdag ga ik naar de Javastraat, en ook naar die Chinese toko's in de buurt van de Nieuwmarkt.

Daarna de Albert Cuyp en de Van Wouwstraat.

Ik zal het resultaat van al dat winkelbezoek weten te melden, met foto's en al.



Dit is die Turkse pizza van de Poiesz (Noord Nederlandse supermarktketen; na de opstand gevluchte Hongaren; uitspraak pois) van gisteren. Goedkoop en heel redelijk van smaak.

O, waar gaan die Deentjes verder naar toe? Tsja, goeie vraag. Maar dat zal wel Haarlem zijn (waar ik ze altijd op Teylers wijs) en de Zaanse Schans (twee keer shit sluis waar ik "lijntje moet gooien", uhh, die matroos, die hep dus vrijaf...). Ja, of De Cruquius hier (alle links hier in een nieuw venster). Erg mooi en indrukwekkend!

Recept. Eindelijk.
Lasagne, en dan niks vego of zo.
Maak bolognese (search the blog).
Prepareer lasagnevellen zoals op de verpakking aangegeven.
Vet een ovenschaal in, giet er wat dunne béchamel in, daarop lasagnevellen, dan bolognese, dan wat versgeraspte parmezaan, lasagne, bolognese, parmezaan en et cetera tot de schaal vol is. Of tot de lasagne-vellen op zijn, dat kan ook.
Eindig in ieder geval met lasagne-vellen, besmeer die met een mengsel van bolognese en béchamel, en rasp er flink Parmezaan over.
Bak in een hete oven tot mooi bruin.



O ja, dat wilde ik corrigeren. Hulot gisteren. Die foto, dat was niet Hulot, zag ik, de film ziend.



Hulot hierboven.

En hier.

En hier.