vrijdag 9 september 2011

Ben al terug...


Ja, want ik had begrepen dat die Deentjes vrijdagavond terug zouden gaan maar dat was dus vrijdagmorgen.



Ff een verhaaltje. D'r was een grote kom hardgekookte eieren over, ik denk Ik zet die vrijdagmorgen bij het lunchpakkettenspul, was die schaal in ene weg. Ik zeg Weten jullie waar die schaal is? Zegt die leraar Die eieren hebben we gisterenavond opgegeten. Maar goed. Oud verhaal nu, wat ik hun vertelde. Er was een bedevaart in België, van een of ander dorp naar Antwerpen. Elk jaar. En daar droegen ze een doodskist mee, want elk jaar ging er iemand dood op die bedevaart. Een of andere koster organiseerde het, en die werd erg zenuwachtig toen er een keer niemand dood was toen ze al in de buitenwijken van Antwerpen waren. Kroeg in, kroeg uit. Half bezopen gaat ie 'n weddenschap aan, dat ie 12 harde eieren kan eten zonder te drinken. Bij het negende ei sloeg ie dood tegen de grond.



Leiden, want we voeren A'dam > Haarlem > Leiden > A'dam.

Zwitsers hadden op het schip super lekkere Appenzeller achtergelaten, en een fles uitstekende Johannisberg Valais 2010. Loodgietersbedrijf managers opleiding uit Thun. Komen elk jaar. Waterleidingmuseum Utrecht...

Die eikelkop die in Trouw over culinaire zaken schrijft, die had een paddestoel besproken, huppeldepupbovist en hoe je die klaar moest maken. Maar die zijn giftig! God wat 'n lul...

Pithaya hier (alle links hier in een nieuw venster). Ik vind het niet te vreten.



Recept
Leerdammer met ongemalen mosterd
Met geel mosterdzaad een waterglas voor drievierde vullen.
Wat koenjit erdoor roeren en ietsje zout.
Medium sherry erbij gieten tot het mosterdzaad juist onder staat.
Na een paar uur staat het zaad droog; weer wat sherry erbij, en zo doorgaan totdat geen vloeistof meer wordt opgenomen.
Eventueel wat dunne honing erdoor roeren.
Een schepje van het zaad serveren bij een stuk kaas.
Als voorgerecht met kaas en sla, vóór het nagerecht met kaas en een glas Malaga, of met kaas als borrelhapje. Neem jonge of licht belegen kaas.
Met ook zwart mosterdzaad erdoor wordt het pikanter.
Mosterd maken: malen.



De nieuwe Amsterdamse bibliotheek (wel heel erg ver van het OV...). De grootste bibliotheek van Europa blijkbaar, en het moet er spannend zijn...

En het is al redelijk laat, en ik moet vrij vroeg op, en ik heb geen inkopen gedaan, dus vanavond olijfolie, sjalot, knof, lombok, blik Heinz beanz, Old Amsterdam erover...