zaterdag 11 juni 2011

Op de eerste plaats


dat ik iets Op de eerste plaats wilde neerpennen, wat me in ene te binnen schoot, ik meteen schrijven, maar ja, toen was het Klap! tussen twee auto's op straat, en was ik het kwijt. Maar: komt wel terug.

O ja! (zie je wel), dat was het: die stokvis die ik gisteren in de week zette, die is fantastisch. Ik bedoel: in nog geen 24 uur in omvang verdubbeld. Kijk, dat is "verse" waar. Niks drie dagen en stinkend water verversen.
Moet nu wel die stok (Italië: Stoccafisso!) morgen plannen ipv overmorgen, maar ja. Daar is niks op tegen.



Er steekt wat boven het weekwater uit, maar dat zijn enkel de weg te werpen delen. En waar een mosselbak toe dient!

Draaide eea om na 12 uur, vanmorgen dus, en vanavond nog een keer. Morgenvroeg al uit het water, lekken, plastic zak, koeling.

Formule 1 nu. Ja. Jammer maar helaas voor de vegetariërs en andere linkse lui...

Vettel crash (1e vrije training) hier (alle links hier in een nieuw venster).
De muur waarin hij crasht heet The Wall of Fame, woehahaha.



Zo begon het...

O ja, bracht voor de buurvrouw, Aldi aanbieding, rabarber-bananenjam mee. Zeer benieuwd hoe dat smaakt, en duurt nog enkele dagen want ze heeft nog andere jam open.

Mooi verhaal. Poiesz, lokale supermarktketen, artikel in de lokale sufferd (ik weet van een vriend hoe dat gaat: jij adverteert en jij krijgt je ronkende artikel), ze hadden een Enorm goede slager nu. Nou hep ik een bekende die in die regionen ingevoerd is. Die zegt Hahaha! Dat is die noodslachter uit Aduard!



Het enige wat ik vind onder noodslachting. Geen idee. Maar fris is anders...

Misschien iets voor Wakker Dier...

En ook, ja, dat verhaal van vandaag over Australisch vee naar Indonesië. Dat Australië niet meer uitvoert naar Indonesië ivm de wijze waarop het vee daar wordt gemaltraiteerd. Ogen uitgestoken om ze op de band te krijgen hier (alle links hier in een nieuw venster).

Kijk hier als je de kloten hebt tenminste. Pas op, schrik niet.

Ennuhh, de focus van ons Wakker Dier is hierbij vergeleken een suffend dier...



Vergelijk dit ook eens met de "uiterst importante problemen" die schier dagelijks aan de orde komen op foodlog.nl. Of je je worst nou wel of niet bij deze of gene super mag of kan kope... Tsjongejonge... Vijf dagen later hebben ze het er nog over...

O ja, Formule 1.
Het begint, langzaam maar toch, te veranderen.
Eerst was Vettel alleenheersend. Nu moet hij al de ene vrije training Alonso voor laten gaan, de tweede Webber, de derde Massa. Uhh, dat klopt niet helemaal precies, het is ietsje meer een beschrijving, uhh een compilatie van de vrije trainingen en de kwalificatie.
Een overzicht zeg maar. Als het ware.



En Vettel kwalificeert weer eerste, maar nu betekent dat in ene heel wat minder. Ook gezien de eindes van de laatste wedstrijden...

Hopelijk komt er eindelijk wat variatie in.

Recept
Komkommer uit de oven, Duitsland, maar dat dacht u al...
Snij een komkommer in de lengte door en verwijder de pitjes door ze weg te schrapen met een dessertlepel.
Dep droog en vul de holte met broodkruim, gemengd met gehakte ui en wat groene kruiden.
Giet er gesmolten boter over en bak in de oven op 180 graden tot de vulling goudbruin is.
Serveer met zure room, waardoorheen wat gehakte verse dille is geklopt en wat basterdsuiker.



Mail
Dag Maarten
"Ferragosto" staat voor Maria Hemelvaart.


Ja, dat dacht ik eigenlijk ook al, maar het is enkel vrees ik maar een beetje zo.
Het is meer algemeen "midden augustus", dus zeg maar een beetje richting Maria Hemelvaart.

Het is maar een gewoon verhaaltje. Een aardige man, een aantal oude dwarse "dames", niets bijzonders en daarom zo leuk. Natuurlijk speelt de Italiaanse taal, wat mij betreft, een belangrijke rol. Het hoeft niet spannender te worden, heel gewoon is voor mij al spannend genoeg.

Jawel, inderdaad. Ik was gefascineerd, maar voelde daarnaast die fascinatie bedreigd worden... "Het dreigt te verzanden!" Al helemaal de tweede keer dat ik die film zag.
Met "Babette's feast" was dat totaal niet zo. En vanavond of morgen zal dat met "Eden" ook niet zo zijn...

Ik was me deze week aan het verdiepen in de familie en kwam onderstaande Joseph Lesage tegen, moet je eens kijken wat een mooie tekeningen hij heeft gemaakt in de loopgraven. Ook maar een gewone man.

Heel mooi. Hier.

En zie hieronder.

Dank L.!