woensdag 13 april 2011

Schande!


Schande wat die tiepe vanavond eet! Asperges met een hele kreeft!

Uhh, ja, jee..., ik had die asperges, en bij Super d B was kreeft in de aanbieding. Diepvries, niet al te groot, maar toch. Redelijke prijs, dat ook. Dusuhh aspergeschillen en platgedrukte kontjes koken, kreeft daarin met wat steranijs (hoe zou dat uitpakken tegenover die asperges??), kreeft warm houden, asperges koken...
Morgen foto's...

Uhh, bij Super d B Torre Aldea in de aanbieding, Rioja 2007, 3 €, smaakt prima. Maar een ding: altijd, altijd bij aanbiedingen bij S d B je bon controleren! Was weer raak... En ook altijd bij SdB: je mag blij zijn als ze de aanbiedingen op voorraad hebben...



Kroepoek oedang merk Bahagia. Nogal duur (bijna 4 €/pakje) maar sterk door de toko aangeprezen. En inderdaad, enorm lekker.

Ik wor beroemp. Mail.

Hallo Maarten,

Uhh, zijn wij aan mekaar voorgesteld? Dat dacht ik niet.

Op uw blog schrijft u veel over koken en eten. KLM heeft een innovatieve online searchtool gelanceerd die erg relevant is voor vinden van de perfecte reisbestemming. Vandaar dat ik u daar – namens KLM – graag over informeer.
De searchtool, genaamd KLM Travlr, geeft op basis van iemand’s persoonlijke interesse een – vaak verrassend – reisadvies. Daarvoor wordt relevante content uit een groot aantal social media-bronnen gebruikt. Als u in de Travlr-zoekbalk bijvoorbeeld wijnproeverij of culinair invoert, genereert de applicatie content die daarmee te maken heeft uit diverse social media, zoals YouTube, Twitter, Google Maps, Wikitravel, Flickr en Foursquare.


Social Media, doemenelol...

Ff tussendoor, als dat mag van de KLM.



Dit is die emping melindjo. Zie gisteren. Heerlijk hoor! Mooi zoet en wat pikant. Merk (= "tjap", stempel) Oom Tatie.

Hoewel de service op dit moment nog in een beta-versie online staat, wilde KLM geïnteresseerden toch alvast informeren over de lancering. Graag nodig ik u uit om Travlr zelf te proberen [hier] (alle links hier in een nieuw venster).
Voor eventuele op- of aanmerkingen kunt u deze middels de feedback knop aan KLM terugkoppelen.

Onderaan deze mail staat het volledige persbericht, ik hoop dat u het interessant vindt om te delen met uw lezers.
Met vriendelijke groet,
Reinout Woortman




Ff tussendoor. Deze Limburgse kaas snoep ik momenteel, op Duits zuurdesembrood. Ken dit merk niet, smaakt prima, beter dan wat je -if any- in een super kan kopen. Maar Herve blijft de beste. Belgisch-Limburgse variant. Uitspraak, ik word niet moe het te herhalen, Èrf.

Nou, ik zet het volledige persbericht van de KLM er niet bij. Dat kunnen jullie bij deze in Mexx kleren gestoken flitso's opvragen. Maar, waar of niet, ik hep de essentie van het bericht wél overgebracht. Toch? Niet dan!

Uhh, ik probeerde Travlr uit. "Wat wilt u zien?" Ik zeg Hoeren. "Geen zoekresultaten gevonden". Wat zijn dat voor een social media. Waar zijn die "Vaak verassende reisadviezen"?
Mummies moet ik zeggen deed ie goed. Op Nederlanders liep ie vast (en terecht), op Drama produceert het onduidelijkheden.
Op -Paris Hilton- ("wat wilt u zien") krijg je twee vage adressen, terwijl je op -Paris Hilton neuken- niks krijgt behalve waar Amsterdam op de wereldkaart ligt. Google: neuken = Amsterdam.

Nou ja. Beta versie, toch?

Links
De Dansers hier.
Waar kinderen slapen hier.



Scoorde nog wat...

Recept
Sajoer met keluwek (kloewek)
Kook soepkip goed gaar in bouillon, haal uit de pan en laat koelen.
Haal het vlees van het bot en snijd het klein.
Bak ui, wat knoflook, wat kleingesneden verse laos en Spaanse peper in arachide-olie.
Voeg op laag vuur en af en toe roerend toe: enkele geraspte keluwek-noten (geen verse! geprepareerde zwarte!, zie onder) en een in de lengte opengesneden stukje sereh.
Bak wat later de kip even mee.
Doe er koenjit bij, en wat assemwater tot saus-dikte.
Laat zachtjes een minuut of vijf doorkoken.
Serveer met rijst.