zondag 30 januari 2011

"Zondag alweer" alweer...

Eerst maar even mail. L., die ik abusievelijk L1 noemde, laatst.

Dag Maarten
Ik kwam in de boekenkast het boek van Heeresma en Langenbach tegen. Is zij de, betreurde, vriendin van Wally Tax geweest? Ik denk het wel. Verder kwam ik Hans Verhagen tegen, althans zijn boek, met deze opdracht: Wie haar ziel verliest. Getekend: 12-12-'96. Bedankt voor p????? middag. Dat ene woord is niet te lezen.


Ja, Wally Tax, ja... Maar voor alle duidelijkheid: haar Geheime Liefde gaat niet over Tax. Dat gaat over Jan Timman. Erg mooi boek trouwens.

Uhh, Laurie kwam om het leven op dezelfde manier als Sylvia Millecam: kanker, alternatief genezers... Die tiepes moesten ze doodslaan. Vader van een vriend van mij is gecrepeerd na enorme bedragen aan de mega oplichter Kunst in Gorinchem te hebben betaald. Dokter Kunst... Verzamelde clavecimbels waar hij zo nodig op moest spelen voor bezoek. Wat hij niet kon; de vullingen sprongen uit je kiezen...

Wally hier (alle links hier in een nieuw venster). Over "van alle mogelijke rotzooi" (zie onder) gesproken...



Wally Tax

Volgens mij is Laurie opgetreden in een programma van Verhagen. Van Der Linden en Schippers: Hoepla of Het gat van Nederland.
Is de cirkel weer rond.

Enfin, Hans Verhagen noemde ik. Veel gedichten van hem zijn onder invloed van alle mogelijke rotzooi gemaakt.
Waarom vind ik hem goed? Bijvoorbeeld hier om:

Zo simpel is het.

Jij bent de waarheid
waar ik ben
de tijd staat stil
de klok verstrijkt
en wij zijn altijd samen.


Mooi!

Maar goed. Vandaag, het leven gaat door, toch! niet? gegrilde zalm met groene aspergepuntjes, de andere helft van die kriel van gisteren en Beurre blanc met Pernod. Kijk. Zo simpel is het. Of liever gezegd natuurlijk zo ingewikkeld, want die saus dat is niet enkel A + B...

Maar goed. Gisteren.



Krieltjes: spoel en herspoel en laat goed uitlekken en dep droog met een doek. Lang en langzaam bakken in flink boter. Als het heet is plaatje eronder. Weer heet: vuur laag, deksel.
Parelhoen klaarmaken. Opbind elastiekjes weg, vetlellen wegsnijden, vleugeluiteindes weg. Zie de foto's. Ontbijtspek erop en in de oven.



Als het spek krokant en gerimpeld is: naast het parelhoen, en nieuw spek er op.
Olijfolie, sjalot, knof, platgedrukte stelen van kastanjechampignons, ...
Iets paddoblokje en grove witte peper. Flink witte wijn en inkoken.
Schijfjes van de hoeden erbij, ...
Serveer parelhoen, kriel en paddo's. En spekjes...



Een poot ontsnapt!

Nou begrijp ik dat van dat treinbiljet. Waarom je niet op een andere datum + tijd kan reizen. Er staat op "Reizen via..." en dat is de verbinding met de meeste overstappen en dus de goedkoopste...

Zag gisteren Als je begrijpt wat ik bedoel. Enorme flauwekul.

Recept
Inktvis, gevuld, Marseille
Maak niet te grote inktvissen schoon (zie gisteren) en hak de tentakels en de vinnen grof.
Bak in olijfolie wat ui, daarna wat knoflook, voeg tentakels en vinnen toe, braad even roerend aan, voeg wat tomatenpulp toe en bind met in melk geweekt en daarna heel goed uitgeknepen brood.
Voeg platte peterselie toe, roer om en bind op laag vuur, goed roerend, met rauw eigeel.
Laat koelen en vul de lijven voor drie-vierde met het mengsel.
Steek ze dicht met een prikker en bak ze in een schone pan in olijfolie rondom goed en snel aan.
Maak met olijfolie, zeer fijn gesnipperde ui, knoflook, tijm en laurier een sausbasis.
Voeg bloem toe, roer goed om en maak er met witte wijn een saus van.
Kruid die met peper en zout.
Warm er de gevulde inktvis in op.



Dit is wat anders, maar wel fantastisch! Inktvis gevuld met bloedworst! Wow!!
Hier!

(Wordt vervolgd)
(Nou ja, ik ga nu koken en daarna eten en daarna, tsja, misschien gewoon Kundun kijken, dus eventueel wordt dit helemaal niet "vervolgd".) (Ja, wegens obscene taal of zo, dat kan weer wel natuurlijk...) (Dat ik bijvoorbeeld zeg dat Wilders een gecoiffeerde drol is of zo...)

Nou ja, vooruit dan maar.
Links
IJssculpturen hier.
Kopstukken hier. Ja, ik vertel niet wat voor soort kopstukken, omdat ik vind dat bezoekers hier voor vanalles open moeten staan.
WriteNow hier.
Maastricht aan tafel hier.
Dit hebben we meen ik al gehad: hier. Wat een shit site trouwens, met al dat geFlash...
Oeps, uhh, Oepts hier.
Schilders van het Westland hier.
Fotomuseum Den Haag heeft ergens, ja, "ergens", iets over Julius Schnabel. Je ziet het wel staan, maar er op klikken... Trouwens, je wordt onpasselijk als je de openingspagina ziet. Hier. Mijn buurman zei trouwens dat die Wilders een homo is. Nou ja, wat maakt mij dat uit? Voor mijn part gaat ie met een pinguïn naar bed... Zijn bed toch? Iets anders is dat die pinguïn dat wel moet willen natuurlijk, met die pruik naar bed gaan. Tsja, dat is een heel ander verhaal...