zaterdag 26 juni 2010

En vandaag nóg minder gedoe


Gisteren de tweede houtduif etc.
Vanavond dat AH spul, "Complete maaltijd voor 3 a 4 personen", deze week voor € 7,-. (Op die a moet een accentje, maar dat vind ik er vreselijk uitzien. Nog erger dan zonder accentje.)
Nam groene verse tagliatelle, oosterse roerbakgroenten, biefreepjes en zoetzure saus. Wie of wat schetst mijn verbazing toen ik bij de kassa € 13,- moest afrekenen. "Ja, die Oosterse roerbakgroenten, die horen daar niet bij!" Maar waar staat dat dan? Mompelmompel. Italiaanse roerbakgroenten gehaald en toen was het € 7,-. Wie het begrijpt (want zelf begrijpen ze het niet), die mag het zeggen.



Groene tagli met bolo

Recept
Broodsaus, Spanje
Vijzel of blend vers witbrood zonder korst met peterselie, knoflook, zout en peper.
Maak er met olijfolie op de manier van mayonaise een dikke saus van.
Serveer bij wild uit de oven.
Uhh, niet echt wildtijd nu, maar ja, er is van allerhande spul wat je nou ook mag schieten, zoals mijn houtduifjes (oervorm van de stadsduif) van laatst.



"Der Taub ist [alweer!] tod".

Zag gisteren Anonyma, Eine Frau in Berlin. Berlijn 1945, vrouw probeert te overleven etc. Nou, een traag voortsudderende zeurfilm.
Voor vanavond mooie film-keuze. Little Miss Sunshine, Host, Estomago of De Stem van het Water.



Little Miss Sunshine ("Zeldzaam geestig", AD)



The Host ("Its lurking behind you")



Estomago (Portugees, althans in dit geval, voor maag.) "An adult fable on power, sex and cooking".



De stem van het water. Behoeft geen commentaar. Uhh, of deze skutsjes uit die film zijn, dat is niet helemaal duidelijk.

Wat voor film zal het worden? Nou, zie hier morgen want ik weet het niet

Ik zit al enkele uren te wachten op tiepes die "tussen 5 en 6" een koelkastje zouden komen brengen. Belde al enkele keren. "Ze zijn onderweg!", niet dus als je uit Groningen moet komen. Verheug me er enorm op dat als ze veel later dan 6 uur (nu al kwart voor acht) aan de deur komen, dat ik ze dan de straat uit zal schelden. Waw, heerlijk. "Dood aan de arbeiders!"