zaterdag 16 mei 2009

16-05


Dit wordt een korte want ik kan de USB stick nergens vinden.

Gisterenavond inkopen, B. reed me.
Ansjovis op pekel; reine-claude jam, gegrilde rode paprika (bedacht te laat dat ik ondertussen een gril heb; zie konijn en saté laatst), gepelde tomaat, water om in te koken, rode wijn, witte wijntjes voor in de keuken, fles Paddy, geite- en gewone yoghurtjes, grana padano, eenderillettes, meloen, nashi's, dikke niet te hete groene pepers, raketsla en paardebief (twee lappen faux fillet).



Ruccola kan je natuurlijk ook zeggen

Eetplanning
Vanavond huevos americanos, Amerikaanse eieren, Mexico. Gebakken eieren, rijst, tomatensaus met dragon. Ik zag in Mexico voor eieren maar weinig gebakken en daarom denk ik dat dat Amerikaans iets betekent van "anders". Dat heb je in Indonesië ook: spuitwater is aer belanda, water holland.
Paardebief met een saus van die pepertjes en ui en zo, dat over gestolde polenta en dat dan in de oven.
Bonen, weet nog niet wat, met die grana padano.
Grote wilde garnalen, rijst, curry met cocos en weer iets met die pepertjes.
Eieren, mihun, pindasaus, groente.



Zoek 'n plaatje van die huevos americanos en wat vind ik? Een plaatje uit dit blog...