dinsdag 10 februari 2009

08-02




Het kind van de bakker

Vergat helemaal die foto’s van die katvis(bereiding) te posten.







Onderweg vanmorgen knipperde iedereen, snelheidscontrole. Ik sla af, gendarmes. Ik lever af, kom terug, sta bij de “Stop” naast die gendarmes, verkeer van links en rechts rijdt allemaal lekker langzaam, ik kijk naar die lui en gebaar zo van “lekker langzaam, goed zo”, ze konden er nèt om lachen...



Vanavond die “koude” polenta met tomatensaus, olijven en kaas uit de oven.









Receptuur moge duidelijk zijn.

Vanmiddag twee grote platen broodpudding met vijgen gemaakt en lasagne met witlof. Officieel recept is witlofstukjes aanbakken in olijfolie en even stoven met béchamel en blokjes rauwe ham. Geen bolo. Ik gebruikte béchamel met witlof ipv. de gewone béchamel, dus mèt bolo.
Twee grote stronken witlof = voor zes porties van –ongebakken- 400 gram.
Ga ook eens Mexicaanse lasagne maken, met tortilla’s ipv. lasagnevellen en nog een keer moussaka.



Bruiloft in Les Landes

Vanmorgen was er blijkbaar een bakker in de buurt dicht want het puilde uit, depot in Le Pian idem. Leverde er brood, kwam terug en kon meteen weer vertrekken.
[En inderdaad, Margaux schijnt gesloten te zijn. Kregen al een vraag van een depot daar.]

En, waarom het me te binnenschoot weet ik niet, maar je hebt dus filet américain, en dat heb je in Senegal ook van tonijn. Recept idem. Neem wel rood kokende tonijn, niet die witte uit die blikjes, bonito, skipjack.



Een doedelzak!