dinsdag 9 december 2008

30-11




Derde filmpje stokbrood-productie

Vergat de cider van gisteren.



Nog nooit zo’n lekkere gedronken. 97% brut zeg maar. En weer die neus en smaak van terroir. Heeft trouwens médaille d’or Paris 2007.

Kwam langs Ch. Monbrison, waar ik jaaaren geleden gelogeerd heb toen het nog van die Engelse dame was, Davidson geloof ik, en waar ik die kookboekenschrijfster David(s?) heb ontmoet. Op Monbrison woonde trouwens een gepensioneerde wijnhandelaar, Martin Bamford, de uitvinder van de vacuvin en van die dubbelwandige doorzichtige wijnkoeler. Ik at ooit met een pleegdochter in La Provence, Zakltbommel, waar we die wijn gedronken hebben en die pleegdochter vertelde dat ze daar in het zwembad mochten en dat er dan altijd een erg aardige man in het raam wat. En na het zwemmen mochten mijn zus en ik altijd bij hem op schoot zitten. Even was het stil en toen zei ze Oeps...